Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2009 kl. 10:46

Torben K

En Opel Astra Limited kunne da slet ikke købes for år 2000 så det er da noget mærkeligt noget at skrive, hvis du vil fremhæves Toyota, så skriv dog bare det i stedet for at skrive noget der ikke passer...

I øvrigt er Opel Astra model H altså en rigtig god og driftsikker bil, men du kunne jo prøve at køre en tur i den i stedet for, så kunne det være du ved lidt mere om den inden du sabler den ned... I øvrigt koster det ikke særlig meget at få skiftet remmen i en 1,6...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-02-2009 kl. 10:57

Torben K...

Hvis det er en Opel Astra 1,6 Limited, så kom den jo først på markedet i 2004, de Astra der havde problemer var Astra G og ikke Astra H som han skriver om her...

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-02-2009 kl. 18:18

Hej

Lige umiddelbart er det også 2 forskellige bilklasser du sammenligner. Opel Astra svarer størrelsesmæssigt til Toyota Corolla.

Men Det er 2 fine biler du har kig på. Som begge er ret driftsikre. Dog må Toyota nok regnes for den mest sikre. Men jeg har endnu ikke hørt noget negativt om den nyeste Astra.

Rent udstyrsmæssigt vil der formentligt nok også være en del mere standardudstyr i Avensis. Den har jo både klima og VSC og diverse andre gode ting. Det er altså værd at tage med i sine overvejelser.

Jeg havde en Avensis 1,8 st.car til låns i en uge på et tidspunkt, og må indrømme at det er en dejlig rolig og velkørende bil. Dog var det ikke noget racerbil. Men det er jo en smagssag.
Bagagerummet i Avensis er heller ikke ligefrem optimalt pga hjulkasserne. Det er lidt synd.
Men der er ellers god plads i kabinen.

Men lige umiddelbart ville jeg nok vælge Avensis, da den har mere standardudstyr og vil holde prisen lidt bedre, og så har Toyota en rigtig god kundeservice generelt.
Men dermed ikke sagt at Astra er noget skidt... tværtigmod...