Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Arne Boel Poulsen
bruger siden
14-01-2006
11-02-2009 kl. 18:37
Sikkerheden er så vidt jeg husker også i top.
Så kom bare ud at prøve en.
Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006
11-02-2009 kl. 18:49
Køber selv den nye Fiesta
Peter Kleis
bruger siden
29-03-2005
13-02-2009 kl. 14:09
Købte en GP 1,3 Mtj i april sidste år!
Den kører som en drøm og det med støjen kan jeg overhovedet ikke genkende! Jeg vil til enhver tid anbefale Fiat Grande Punto 1,3 Mtj til alle der ikke skal bruge en sportsvogn me et fornuftigt og særdeles økonomisk køretøj.
Det er ikke verdens hurtigte lille bil, men den har et fedt moment! En fantastisk "commonrail motor" som er den bedste i klassen.
Har som sagt ikke haft nogen problemer med Fiaten, hverken elektrisk eller med andre ting, der imod en masse gode timer.
Det er en bil du uden problemer kan køre langt i (vi var i sydtyskland i efteråret). Man sidder fint og rimeligt støjfrit i bilen også på motorvej og der er et godt bundtræk.
Der er et super musikanlæg monteret, prøv at tage en god cd med og tag en prøvetur!
Med 35000 km /året ville jeg absolut ikke betænke mig!
Kanon pris og så ser den band godt ud!
Overvej A/C til +10.000,-
De sælges ud nu, da der kommer et mindre facelift til efteråret.
Profil slettet
13-02-2009 kl. 15:13
Jeg har været Fiat Grande Punto`ejer - godt nok i 1,2 liter benzin.
Den er netop solgt pga en lidt anstrengt benzinøkonomi på længere ture hvor motoren var for lille til "pendlerbrug" .
Ligemeget - det er jo ikke relevant mht 1,3 jtd`eren !!!
Men alligevel vil jeg melde på banen med positivt og negativt.
Positivt.
Meget letkørt og funktionel bil, der har en utrolig stor brugsværdi for pengene. Flot design og lækre italienke linier (naturligvis subjektiv holdning) Økonomisk til alm. hverdagsbrug - lange serviceintevaller.
Negativt.
Mange specielle "fiat"- detaljer - så som en bagklap der kun udefra kan åbnes med fjernbetjening. ??!!
Styrtøjet lidt for levende med kraftigt virkende servostyring.
Lidt `klein` kvalitet - luk dørene og især bagklap og få en gedigen `skraldespands`-lyd.
Elproblemer - diverse relæer, termostater og temperaturfølere, der koster en krig at skifte, da bilen skal udmåles med computer hver gang.
Konklusion
Flere plusser end minusser. Man lærer at leve med bilen og glædes over letkørtheden og de enkle funktionaliteter.
Peter Kleis
bruger siden
29-03-2005
15-02-2009 kl. 13:29
Profil slettet
16-02-2009 kl. 23:37
Angående bagklapfunktionen, så er det naturligvis ikke det store problem, når man er det heldige familiemedlem der er ejer af "dummy`en" (fjernbetjeningen) hvor der er seperat knap for bagagerum
Men - som i de fleste familier - er der en der må nøjes med manuel-nøglen ( dette var så mig fordi Fiat`en var vores konebil ) og her var det altså HERRETRÆLS at komme til bilen med et bilka indkøb, for først at låse op, kravle ind på forsædet, trykke på knappen på panelet, kravle ud igen og derefter åbne for bagagerum.
Lille detalje - indrømmet! Men alligevel hvorfor ?!
Hvorfor laver man ikke bare - som på de fleste biler - et nøglehul så man kan låse op udefra ?!