Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

08-02-2009 kl. 11:00

Hvis det skal være en "rigtig" 4x4 vil jeg også sige Volvo XC90, ellers ville jeg vælge noget mindre som f.eks. VW Tiguan eller Subaru Forester. Den lavere frihøjde hjælper meget på køreegenskaberne.

Under alle omstændigheder må man forvente at prisen pr. kørt km er væsentlig højere end en alm. familiebil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

08-02-2009 kl. 11:45

Kan anbefale BMW X5 3,0 D. Den kører som en personbil, er godt skruet sammen og har et nogenlunde fornuftigt forbrug i dieseludgaven.

Profil slettet

Profil slettet

08-02-2009 kl. 18:29

Hej Claus

Jeg synes du skal prøve at køre i de forskellige biler, vi har kørt BMW x5,
vw touareg v10 og kører nu MB ml 420. Køreegenskaberne er forskellige BMW er lidt stiv, VW´ens er gode, den er bare lidt dyr i rep. MB ligger midt i mellem med køreegenskaber, den er billig i rep og i service og har en kanon 7 trins aut.gearkasse, volvo xc9 når ikke op på niveau med mercedes.
prøv dem og vurderer selv

mvh SD

mvh

jan vinderslev

jan vinderslev
bruger siden
13-04-2004

10-02-2009 kl. 14:15

Hej Claus! en ML´er (W164 fra 2005 og frem) er en af de bedste 4X4 der er på markedet efter min mening. 320´eren har en rigtig fin drivlinie med den gennemprøvede V6 diesel kombineret med 7G-tronic gearkassen godt med kræfter sammenholdt med en hæderlig driftøkonomi. Jeg kører selv i R-klassen med samme motor/gearkasse og konens bil er en VW Touareg V6 Tdi aut. som også er en fremragende bil, men med mindre plads end i ML´eren. Den nyeste X5 er også et godt bud på en velkørende SUV med gode kæreegenskaber og en fin maskine-Glem X3´eren, der udover at være en øjebæ! (subjektivt) er meget tættere på at være en forhøjet 3-serie med dertil forringede køreegenskaber, end at være et reelt alternativ til en X5. PS! Har idag prøvet den nye Audi Q5. Den er et virkelig godt alternativ idet den kører fantastisk og har næsten samme pladsforhold som en Touareg. God jagt!

Sidst rettet: 11/2-09

ramin pedrampour

ramin pedrampour
bruger siden
12-07-2004

10-02-2009 kl. 21:44

JAG vil købe MLer.den er den beste af de 4x4 på marked.jag er selv på udkig efter en på hvide plader.