Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2009 kl. 20:21

Det er lidt svært at finde en bil fra år 2000 og op, til de penge. Men jeg har set en Suzuki Wagon R+ 1,3 ved A1 på Fyn. Den har ganske vist rundet 265.000 km. Men kik på: www.a1biler.dk
Venlig hilsen Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Anders Gideon

Anders Gideon
bruger siden
03-09-2003

27-01-2009 kl. 21:00

Hmm.. Den er da ikke let!
Jeg ville finde en Corolla fra sidst i 90'erne med under 150t km på tælleren!

Kvalitet der holder!

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

29-01-2009 kl. 17:36

Hvad med en Skoda Filicia 1,6 f.eks http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Felicia-1,6-GLXi-5d_ID641801013.htm

Fin med motor kraft - den kører rimelig økonomisk og så er den ikke dyr at holde kørende.

Eller hvad med en Ford Ka
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Ka-1,3-3d_ID877200021.htm

eller denne

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mitsubishi-Lancer-1,3-GL-4d_ID700901339.htm

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

29-01-2009 kl. 18:36

Fiat Punto 2000-
Vw Polo 1995-

En ting som de alle har til fælles: rust! vær meget opmærksom på det.

Køb ikke en alt for ny Punto 2, de havde mange små fejl. model 1999 - 2000 er at foretrække. I Polo skal du være opmærksom på gearkassen, det er en generel svaghed.

Få lavet et FDM check på bilen, det er pengene værd når vi er den prisklasse som du bevæger dig i - medmindre du vil smide dine penge væk :-(

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2009 kl. 20:47

tja, det er jo an på din smag, men du vil ha en der går langt. Du skriver ikke om størrelse. Du skriver om kørecomfort. Jeg har en xantia 2,0 hdi fra 99. Det er en god motor der bare kører og kører. Den er stor, den har comfort (træinteriør, multifunktionsrat, varme i sæder og spejle mv og kører snildt 130 km/t, og den kører 18 km pr. liter. veloursæder osv. Jeg har været glad for min. De er lidt mere end 30.000 værd, men kan fås i det prisleje når de har gået langt (min har 400 t på bagen og kører bare)

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

01-02-2009 kl. 12:56

Den Xantia du snakker om til 18.000 kr. Hvor langt har den gået, og hvad år er den fra?

Jeg ville aldrig købe så gammel en Xantia som den nok er til de penge. Hvis du har 30.000 kr, ville jeg gå efter en japaner såsom en Toyota Corolla.

De er langt mere slidstærke. Jeg har selv haft Peugeot 206 helt fra ny af, og der var aldrig andet end fejl på den i 10 måneder jeg havde den, inden jeg blev træt af det. Mine forældre havde præcis samme oplevelse med en helt ny Citroen C5, hvor de faldt for det store udstyrsniveau, og derfor prøvede en franskmand for første gang i over 20 år.

Generelt har de franske biler alt for mange tekniske fejl, især når de når op i alderen.

En Corolla er måske nok kedligere, men til gengæld langt mere driftsikker bil.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-02-2009 kl. 09:23

Man plejer at kunne finde en Mitsubishi Carisma i den prisklasse.
Det er en fin og velkørende bil, som ofte er godt motoriseret og fint udstyret.

Profil slettet

Profil slettet

02-02-2009 kl. 19:51

Min Corolla 1,3 fra 1995 har ikke servo, men er ikke så slem at dreje. Ved ikke lige hvad modeller der har servo eller ikke har af de årgange. Har købt den brugt af en ældre mand som havde haft den fra ny. Bilen havde kørt 126.000 km og er næsten som ny. Der er dog lidt rust i skærmkanten bag, men ellers helt fin. Har lige gået igennem syn uden anmærkninger. Er ellers ikke så meget til japanske biler, men skulle bruge en billig pålidelig bil, og det må jeg sige at den er.

Sidst rettet: 2/2-09

Anders Gideon

Anders Gideon
bruger siden
03-09-2003

05-02-2009 kl. 21:20

Min 'Rolla fra 1996 har servo. Og INTET rust! Så de findes... Man skal bare kigge lidt.

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

06-02-2009 kl. 22:35

Det kan sagtens passe. Men det afhænger af alderen på bilen, og jeg kan heller ikke lige huske, hvornår man skiftede.

Jeg er meget glad for min Corolla, som jeg købte for 4 måneder siden. Det er en 1999, 1,6 Terra 4 dørs. Den havde kørt 209.000 km, da jeg købte den. Den kører som en drøm, og der har ikke været det mindste problem med den endnu. Jeg gav iøvrigt 45.000 kr. for den. Men den var også super velholdt, og havde haft en ældre herre som ejer siden den var 3 år gammel.

Så for 30.000 kan du stadig finde en super Corolla, hvilket nok bliver modellen før min. Men det gør intet. Prøv evt. at finde en der er undervognsbehandlet og bare nogenlunde har overholdt sine service.

Det kan faktisk godt lade sig gøre selvom det er svært.

Folks problem når de køber bil i den alder og til den pris er typisk, at de udelukkene forholder sig til bilens alder og km, og det er altså ikke nok at kigge på.

Jeg var selv ude og kigge på en 1,6 5 dørs fra 1998 med kun 140.000 km på tælleren til ca. samme penge. Men den var misligeholdt og havde soltag der ikke var tæt osv. Den jeg har købt nu har gået mange flere km, men er en langt mere velholdt bil med alle service overholdt de seneste 6 år samt undervognsbehandling.

Så pas for guds skyld på, ikke udelukkene at fokusere kun på alder og km. Brug din sunde fornuft, og hvis en bil giver dig en mærkelig/dårlig fornemmelse når du kører en tur, uden at du egentlig kan forklare hvorfor, så lad være med at købe den. Der er massere af brugte biler.

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

11-02-2009 kl. 23:33

Det syntes jeg lyder fornuftigt. Men der vil jo altid være en risiko ved at købe en gammel bil. Uanset hvad, så stiger risikoen med aldren og km tallet.

Men ved at købe en velplejet bil minimerer man jo den risiko ganske betragteligt.

Lad os endelig vide, hvad du køber. Jeg kan evt. kigge efter lidt til dig?

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

13-02-2009 kl. 23:07

Hej Michael.

Her er evt. en mulighed for dig. Den ser rimelig fin ud.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Corolla-1,3-XLi-Galla-4d_ID615700702.htm

Kenn

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

14-02-2009 kl. 08:51

Jeg kan ikke se om den er blevet undervognsbehandlet. Jeg syntes umiddelbart at det virker som en fin bil. Men det er jo sådan noget man ringer og spørger forhandleren om, hvis man er interesseret i sådan en bil.
Føl ham lidt på tænderne og find ud af, hvad forhandleren egentlig syntes om hans egen bil, så kan du selv vurdere om du vil kigge på den.

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

14-02-2009 kl. 08:55

Hej Michael

Her er endnu en mulighed: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/showcar.aspx?source=1&adid=847800008

Den er godt nok 5000 over prisen, men det kan sikkert forhandles. Her er en bil som forhandleren reklamerer ekstra meget for i forhold til dens stand. Derudover har den et super km-tal.

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

14-02-2009 kl. 09:01

Hej Michael

Her er en, jeg har fundet hos en privat:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Toyota-Corolla-1,3-4d.-XLi_ID399565.htm

Den ser virkelig fin ud, og kørt af en gammel mand som du kan se. Igen umiddelbart en super fin bil.

J J

J J
bruger siden
06-01-2004

17-02-2009 kl. 14:15

Jeg vil forselå dig noget helt andet - kig efter helt ny bil i prisklassen 100.000-120.000 fks, kia picanto eller fiat panda, de kører ofte kampagner hvor man som nybilist kan tegne kaskoforsikring for vist nok ca. 3000 om året, samtidig får du en bil der kører ekstremt langt på literen - omkring 20 km/l, der er stort set ingen vægtafgift/grøn ejerafgift ca. 500 om året + nyvognsgaranti, tag et seriøst kig på det, regnestykket vil helt sikkert blive meget bedre end at købe en gammel bil, hvor der vil komme mange omkostninger til uventede reperationer. Kender en del der har skiftet deres gamle biler ud med disse nye "grønne" biler og deres biludgifter er faldet til trods for at der skal afdrages på et billån.

Jens Baasch Sørensen

Jens Baasch Sørensen
bruger siden
22-01-2006

17-02-2009 kl. 16:34

tag ud og se på nogle forskellige biler, og den/dem du finder interressante, tjekker du så forsikringsprisen på (spørger gerne flere forskellige, kan muligvis presse prisen)! Nu kan du måske allerede vælge nogle biler fra pga for dyr forsikring!
Næste skridt er at prøvekøre bilerne, tag gerne en hjælper med, ven, familie eller... 2 personer ser og høre mere end en!
når du så fundet en fornuftig bil (rimlig stand og som du føler dig godt tilrette i), så få den tjekket af en mekaniker, FDM eller lign (evt på forhandlerens regning???)!
og husk: det er pt købers marked, og du har den fordel at du ikke har en bil du skal af med! skal du have ekstra-udstyr til bilen (anh.-træk, vinterdæk, alu.fælge eller...), så prøv at få det med i prisen eller til forhandelerens indkøbspris!
held og lykke med søgningen på bilen man altid vil huske, forhåbentlig for noget godt:)

lige 2 bud fra "A1":
Opel Corsa 1,2 16V Joy: 25000,- 1år til syn, få ny forrude af forhandelern, og som ALLE andre biler: tjek for rust mm.
Renault Megane 1,4 RL: kun 17000,- 1år+ til syn (glem alt om kasko:)

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

17-02-2009 kl. 21:21

Det ville jeg fraråde. Franske biler som Renault er jo ikke ligefrem kendt for deres stabilitet. Derdover er prisen temmelig høj i forhold til, at der kun er 1 år til sin, hvor man måske så kan ofre 10-20.000 kr. på at få den igennem.

Især når man kigger på Opels pris på 25.000 kr i forhold til den langt bedre Toyota jeg har fundet både hos forhandler og privat.

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

17-02-2009 kl. 21:23

Hej Michael.
Tag til Tyskland og køb en Honda Civic. Jeg hjalp en veninde købte en gammel Honda Civic der havde gået 100.000 km. Med afgift landede den på lidt over 20.000 kr. Jeg kørte den lige til syn uden anmærkninger og den har været til syn 2 gange siden. Har kostet hende 4000 kr. i rep. i de 4 år hun har haft den.
Se: www.mobile.de Tyskerne har et andet forhold til biler. Skifter oftere og betaler næsten intet for udstyr. Større udvalg.
Med venlig hilsen
Per

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

17-02-2009 kl. 21:31

Jeg har meget svært ved at tro på, at biludgifterne på en spritny vogn kan blive lavere end brugt bil til 30.000 kr. selvom der er bedre benzin økonomi og mindre reparationer.

Har man pengene, vil det være en fordel.

Men jeg kan aldrig anbefale, at gå ud og låne istedet for at købe kontant. Rent pengemæssigt vil det IKKE løbe rundt i 98 ud af 100 tilfælde. Eller sagt på en anden måde, man slipper ikke billigere med den nye bil.

Han vil i givet fald kun kunne ligge 25% i udbetaling, hvilket er ok. Men skal man have det helt lave renter, skal man jo ligge omkring 40%, og så kender man jo ikke helt bankernes velvilje i øjeblikket.

Hvis man så siger, at han skal låne restbeløb 90.000 kr. (120.000 - 30.000) over 84 måneder, som er typisk for en fabriksny bil, vil det give ca. 1.500 kr. om måneden i afdrag.

Derudover vil man jo typisk sende en ny bil til autoriseret service, da den ellers ikke vil holde prisen, og det er altså ret dyrt på de fleste bilmærker.

Derfor vil det være langt billigere med bilen til 30.000 kr. da man her typisk bare vil få skiftet olie og tandrem med de rigtige invervaller fra fabrikken, og så derudover få lavet tingene, når der ellers er noget der går i stykker.

At købe en ny bil er lidt ligesom at købe en forsikring. Men langt de fleste betaler over en given periode mere til forsikringen, end det de får ud af den.

Og hvorfor gå ud og sætte sig i temmelig stor gæld som 18 årig for en bils skyld.

Det var bare et godt råd Michael. :-)

J J

J J
bruger siden
06-01-2004

18-02-2009 kl. 09:43

Hej Kenn du argumenterer uden at medregne forsikringen som du kan få for ca. 3000 kr. som nybillist ved køb af en ny bil her er du så dækket med fuld kasko. ved at købe en bil til 30.000 og som førstegangsbillist vil selv ansvarsforsikringen løbe op i et ret højt beløb. Endvidere behøves du ikke at foretage service hos autoriseret forhandler for at garantien stadig dækker, dette kan også klares hos uautoriserede værksteder. Husk også at der spares et par tusinde i vægtafgift om året sammenlagt med hvad du sparer på forsikringen, så er vi ved at være oppe på, at det alene kan betale afdragene. Men så suser du til gengæld rundt i en ny bil du ikke behøves "bekymre" dig om at du måske får lavet en skade i, du kommer ikke til at holde på en eller anden mørk øde landevej fordi bilen pludselig går i stå, samt du vil køre væsentligt længere på literen end en ældre bil - Jeg holder stadig fast i mit råd - køb nyt og undgå bekymringer

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

18-02-2009 kl. 17:08

Du giver mig jo faktisk ret i det jeg siger.

At købe en ny bil fremfor brugt bil er ligesom at købe en forsikring. Og ja den nye bil er da nok mere behagelig at køre i.

Men det ændrer ikke ved min opfattelse af at sætte sig i dyb gæld for en 18 årig.

Og stadig, hvis det var så billigt at købe nyt som du forsøger at give indtryk af, ville der jo ikke køre en eneste brugt bil rundt på de danske veje.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-03-2009 kl. 20:16

Måske et endnu bedre bud, selvom den er lidt dyrere.
Et stort lækkert anlæg passer jo også godt til en ung fyr.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Mitsubishi-Carisma-1,8-4d.-GLX_ID442970.htm