Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

26-01-2009 kl. 21:23

Hej Peter,

Jeg har ejet en Alfa Romeo 156 2.0 TS fra 1998. Undervognen var ædt op af rust - det var sket på under 10 år. Jeg har sikkert været hamrende uheldig med mit bilkøb, men det korte af det lange er, at jeg aldrig vil undlade, at få en FDM-attest hvis jeg stod og skulle købe en Alfa.

Jeg vil med det samme sige, at jeg ikke har erfaringer med RST-modellerne - jeg antager at det er sådan en du kigger på?

Du kan dog se frem til, at få en kvik vogn med fantastiske køreegenskaber. Og så er en Alfa også bare lækker, at se på.

God jagt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

27-01-2009 kl. 09:21

Jeg købte i 2002 en knap 4 år gammel 156 2,0TS, som dengang havde kørt ca. 140.000 km som sælgerbil.
Jeg fik lavet FDM brugtbiltest på den, og det resulterede i, at den blev repareret for over 30.000 kr. Og det var på trods af, at den var helt nysysnet.
Jeg købte bilen hos ALD Bilsalg, og de var meget fair. De bad mig blot køre bilen ind til Alfa, som rettede alle fejl på ALD Bilsalgs regning.
Da fejlene så var rettet, havde jeg en fantastisk bil. Den kørte eminent, og så føles den bare lækker.

Konklusion: De dengang ca. 1300 kr til en FDM test var givet meget godt ud. FDM finder næsten altid noget ved disse tests, og de skal altså ikke finde ret meget, før reparationsomkostningerne overstiger prisen på brugtbiltesten.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg