Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

13-01-2009 kl. 17:02

Er selv i samme situation..

Har prøvet dem alle + en del andre og min favorit er absolut blevet Ford Fiesta.

Aygo: er for lille og skrabet.

Yaris: er vildt praktisk med mange rum, men eller bare kedelig og fornuftig.

Opel Corsa: er en fin bil, men ved at være nogle år gammel og der kommer nok snart en ny model. Desuden synes jeg ikke bagenden er særlig pæn og interiøret er typisk opel og lidt kedeligt. (Dieselmotor fra fiat)

Mazda 2: kører fantastisk og var min favorit indtil Fiestaen kom. Den er bare lidt lille og mit knæ gik imod midterkonsolen som indeholder gearstang på Mazdaen.

Seat Ibiza: er sikkert et virkelig fornuftigt valg til pris og kvalitet, men kedelig og ikke særligt pæn synes jeg.

Grande Punto: er utrolig stor til prisen, men kvaliteten hænger lidt (samme undervogn som Corsa)

Fiat 500: nuttet, men lille.

Suzuki Swift: Billig, men kedelig og der er virkelig mange af dem. (Fiat dieselmotor)

Polo: Efterhånden gammel, lidt dyr og en del kabinestøj.

Alfa Romeo Mito: Fantastisk bil, men for dyr.

Skoda Fabia: Vildt fornuftig og vildt morfar!

Ford Fiesta: Kører dejligt, ikke helt så sjov som Mazda 2, men god komfort og virker godt bygget. MIN FAVORIT :D

Der er sikkert flere som jeg har glemt..

Vil sige til jeres kørsel et Mazda 2 den bedste hvis den ikke er for lille.. Vildt sjov at køre i og billig.

Sidst rettet: 13/1-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2009 kl. 17:08

Hej Anders.
Jeg ville helt klart vælge Opel Corsa.
Den billigeste Essential koster fra 120.000 kr som du skriver, men der er heller ingen udstyr i, og det er med den mindste motor 1.0 som er lige lille nok til bilen. Ville nok vælge en 1,2 Enjoy model, den er også meget mere eftertragtet når bilen engang skal sælges igen. Men så er prisen selvfølgelig også langt over 120.000 kr. Opel.dk er ved at opdatere deres priser, så kan ikke se hvad den koster, men mener at den koster 156.000 kr. plus 3680 kr i levering og så kommer radio til 6000 kr
aircon 9998 kr metal farve 4995 kr, så det løber hurtigt op.
Tilgengæld kører den rigtig godt og har en fin størrelse, og så er den lige så driftsikker som toyota og mazda i mange år frem.
Mazda 2 har dårligere sæder og rattet kan kun justeres i højden.
Toyota Yaris er for dyr og Aygo er lille som du skriver, men jo også en klasse mindre i forhold til de andre 3.
Har du kigget på den nye fiesta, fiat punto, seat ibiza, skoda fabia, der er masser af små gode biler derude, men jeg ville stadig vælge en corsa, men det er jo smag og behag. Bare sørg for at få en god lang køretur i bilen inden du køber og prøv gerne forskellige da der er stor forskel.
Og husk rabatten. Du kan hente omkring 5000 kr i rabat på biler i den klasse i form af udstyr eller afslag i prisen.
God jagt

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

13-01-2009 kl. 17:19

claus jensen:

Siger ikke at Grande Punto er en dårlig bil... Det er mere knapper og sådan noget der ikke holder/virker så godt.. I hvert fald min erfaring.

Man får virkelig meget bil for pengene og den kører forholdsvis godt, men ikke særlig sjov (har prøvet 1,2, 1,4 T-jet, 1,3 Diesel og 1,9 diesel).

Man sidder virkelig godt i den og den har fantastisk plads på førersædet.

Den eneste grund til at jeg ikke har en Grande Punto er at gearkassen på diesel'en er den værste jeg nogensinde par prøvet.. Lidt som at røre i en gryde.

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

13-01-2009 kl. 17:20

Det skulle sagtens kunne lade sig gøre at få 10-20.000 i afslag ved ren handel. Lidt mindre i bytte.

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2009 kl. 17:26

Jeg ville vælge en Ford Fiesta hvis det var mig, synes det er den flotteste bil og den der kører bedst.

Corså er også en fin nok bil, den er bare lidt kedelig og det bliver endnu mere kedelig i den du nævner til 120K + at jeg nægter bare at give 6.000,- for en radio til en bil...

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2009 kl. 17:40

20.000 hvis du er heldig, men tror ikke at du skal regne med mere end 5000 - 8000 kr alt efter hvor meget udstyr du tilkøber. Men ja, du må endelig ikke giver fuld liste pris :o) Når du har fundet ud af hvilken bil du vil have, så ring evt rundt til forskellige forhandlere og hør hvad de kan sælge den til dig for.

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

13-01-2009 kl. 17:44

På en fiesta 1,4 tdci trend med lidt forskelligt ekstraudstyr kan i hvert fald godt give 16-18.000 i rabat.

Peugeot 207 1,6 HDI kan fås til 25-30.000 under listepris.

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2009 kl. 18:05

Ok troede ikke at man kunne få så store afslag på biler til den pris, men det er jo kun positivt for os købere :o)

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

13-01-2009 kl. 18:13

Det vigtigste for at får en god rabat er at man køber noget ekstraudstyr.
Loven siger nemlig at forhandler skal have minimum 9% avance, men 9% efter afgift er en del, men hvis kan kan flytte avancen fra bilen over på ekstraudstyret får man 3500 kr. for hver 1000 kr. avance han tager af prisen før afgift.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-01-2009 kl. 21:45

Hvad med årets bil, Honda Jazz?
På kvaliteten er der pt ingen, der slår Honda.
Samtidig er den velkørende og praktisk indrettet, så den føles større end den egentlig er.

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

13-01-2009 kl. 22:08

Kan varmt anbefale Fiat Grande Punto. Kører selv en 1.3 JTD som nu har kørt 35.000 uden nogen form for problemer. Det burde der nu heller ikke være efter blot 35.000 km.

Diesel økonomien svinger mellem 16-21. Det skal siges at hvis man tænker over kørslen så er ca. 20 km/l absolut muligt.

Interiøret ser flot ud, men kunne godt være udført i lidt bedre materialer. Det er hård plast. Det er nu ren kosmetisk for det fungerer fint. Om vinteren kunne jeg godt ønske mig at varmen kom lidt hurtigere. Ved ikke om det er et decideret problem omkring Fiat, eller det bare er generelt for diesel biler.

1.3 JTD motoren er jo ikke ligefrem nogen racerbil, men kører rigtig godt og har også et fornuftigt overskud.

Mvh Christian

Søren Michael Dybkjær

Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006

14-01-2009 kl. 14:14

Hvis du tør binde an med en Fiat - og hvorfor ikke. Kvaliteten er blevet voldsomt meget bedre de seneste 2 år.

Så kan du pt. få en Panda til ca. 95.000 og en Punto Grande diesel til ca. 140.000, det lyder meget konkurrencedygtigt pt.
-og gearkasse skulle været blevet "strammet op" her i 2. gen.

Hvis det var mig, ville jeg i hvertfald tage en prøvetur - det er jo som altid meget subjektivt med smag og behag -især med biler ;-)

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

14-01-2009 kl. 15:56

Har selv prøvet Honda Jazz i en 1,2 med 90 heste og den er forfærdelig kedelig at køre i..

Den er stor og rumelig, men på færerpladsen er der ikke meget plads hvis man er 1,93 som mig. Og der er ikke plads til store fødder ved speederen.

Den er praktisk og kvaliteten virker fin, men den er alt for fornuftig til mig... det skal være en nydelse at køre i sin bil.

Grande Punto diesel til 140.000 er den gamle model før facelift.. Den nye er dyrere.

Sidst rettet: 14/1-09