Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Dan Nielsen

Dan Nielsen
bruger siden
09-04-2005

09-01-2009 kl. 13:43

Har haft en Audi A6 2,4 avant som lånebil en uges tid og det er sku en dejlig flyder.. og ja motoren lyder rigtig godt og er rigtig smidig.

Når det så er sagt har jeg selv en Leon TFSI og om den 2,0 motor ligger i en A6'er eller en Leon så er den lige sjov. Du har højt moment over hele linien.. Bilen trækker utroligt godt igennem uanset gear og omdrejninger og selvom den V6'er lyder godt så lyder TFSI motoren altså heller ik helt dårligt :o)

Jeg har desuden chippet min til 246hk og det har jeg ikke fortrudt et sekund.. Kan varmt anbefales :o)

Af andre ting kan det nævnes at jeg fra flere har hørt at 2,4 motoren skulle bruge en del olie? Det må du dog ikke hænge mig op på :o)

Sidst rettet: 9/1-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-01-2009 kl. 13:54

Hej Finn.

Jeg mener heeelt sikkert at det "klæder" en A6 at have en V6-maskine.
Den er mere vibrationsfri og lyder langt bedere end en R4 motor.

Om den går 10 eller 12 på literen ville jeg være ligeglad med, når du overvejer den bilklasse.

Under alle omstændigheder så bør du prøve begge 2.

God jagt :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-01-2009 kl. 08:38

"Jeg har ikke prøvet V6'eren, men er ret sikker på at jeg ikke ville bytte"

Ovennævnte udsagn er jo et bevis på at du ikke ved hvad du snakker om

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2009 kl. 17:43

Jeg synes man kan drage den konklusion at: Har du et reelt kørslesbehov så vælg 2,0 TFSI.
Kører du kun /mest fornøjelsesture så vælg 2,4 V6.
Jeg elsker også V6 pludren, men hverdagen tæller vel lidt mere ?!

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

11-01-2009 kl. 00:35

Først og fremmest synes jeg det er en totalt lække slæde du kigger på.

Du er nok heller ikke den første den står med det dilemma.

2,4 V6 lyder uden tvivl rigtigt godt, og passer godt til bilen. En A6 er en luksusbil som egentligt bør have mere end 4 cyl. Men hvis man skal have en 6-benet, skal det altså være den rigtige udgave. Minimum 2,8 v6 med 210 hk. Det passer bedre til bilen.
For 2,4 v6 er altså ikke stærk nok til så stor en bil. Jeg kørte lidt træk mod sådan en 2,4 på motorvejen. Jeg kørte selv i en 2,0 Carina E. Og han kunne altså ikke hænge på nogle af gangene. Lidt pinligt vil jeg mene.

Der er flere andre der har anbefalet 2,0 tfsi med 170 hk. Den vil føles en del kvikkere, da momentet starter længere nede i omdrejninger. Det vil give et større overskud til bilen. Jeg ville nok også overveje på det kraftigste at få den chippet. Hvis den bare rammer 220 hk, vil den føles langt mere frisk end både 2,4 og 2,8.

Min konklusion må være at hvis du ikke har råd til 2,8 v8 så tag en 2,0 tfsi. 2,4 v6 er lige klejn nok til den store bil. Selv om det er mest klædeligt med en v6 lyd fra motorhjelmen...

Held og lykke med valget...

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2009 kl. 19:11

V6'eren er langt bedre at foretrække end TFSI'en. Audi A6 Avant giver fornemmelsen af limousine, og der passer V6'eren meget bedre til bilen, og er meget mere harmonisk i forhold til TFSI. Ikke at det er en dårlig motor, da den jo også ligger i Golf GTI og Audi A3. Men det er mindre biler, som byder mere op til sport end A6'eren gør. Men prøv en tur i begge, og se hvad du synes om det :)

bruger siden
11-12-2004

14-01-2009 kl. 21:06

Andreas: Nej det er ikke ønsketænkning. Jeg blev også selv noget overrasket. Og jo han prøvede uden tvivl. Men han havde jo også kun 38 hk mere end mig. Og så vejer den jo en hel del mere, sådan en A6. Så vægt/HK fordelingen var nok til min fordel. Og standard 0-100 tiderne er jo også langsommere end sådan en Carina E. Så det er ikke noget med ønsketænkning. Men igen, det er klart at hvis vi var røget over 200 ville jeg ikke kunne hænge på. Men op til 180-190 lagde jeg fra alle 5-6 gange.

bruger siden
11-12-2004

14-01-2009 kl. 21:09

Det kunne jo være manden spekulerede i lettere brugt, det ville nok være ret smart lige PT. Og så havde de 210 hk. Men du har da ret de nye 2,8 V6 er enten opgraderet eller nedgraderet lidt.

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2009 kl. 10:24

.

Dette indlæg blev 05-07-2010 14:59 redigeret af dets forfatter.

bruger siden
11-12-2004

30-01-2009 kl. 10:05

med din nye lækre øse.... Jeg er pænt misundelig, skal jeg ærligt indrømme. Og en Bimmermotor er altså det bedste... Held og lykke med bilen.