Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2009 kl. 19:26

VW / Audi er også kommet med CR diesel, og de er ikke så ringe.
støjmæssigt ligger de under, en typisk 2,0 liter motor.
driftsøkonomiem er også iorden, men desværre nok ikke i nærheden af BMW, de gør det rigtig godt.
Kan anbefale dig at leje den bil, du overvejer at købe for en dag, og få det testet ordentligt inden køb.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-01-2009 kl. 19:43

Hej Mikkel.

Den mest støjsvage Diesel ???

Glem japaneren, og Tyskernes "pumpe-dysse-skrammel"
PSA-Gruppen har havet en SUPER 2,7HDI V6ér med 208 hypper
PRØV DEN f.eks i en Citroen C5 eller en Peugeot 407 som du kan købe inden for dit budget.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2009 kl. 19:46

Jeg har haft både PD-diesel og nu CR-diesel fra VAG. Min nuværende 2.0 TDI (Audi) kører meget fint og med lavt støjniveau. Den larmer lidt som en diesel ved tæt bykørsel og umiddelbart efter start, men når motoren er varm er støjen minimal og du sidder blot tilbage og smiler over bundtrækket og de overlegne kræfter i forbindelse med en overhaling.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-01-2009 kl. 21:06

Inden du køber, så tjek lige en Subaru med 2,0 boxer-diesel.
Jeg ved ikke, om det er den mest støjsvage diesel, men den lyder ihvertfald ikke som alle de andre.

Jens Schaap Nygaard

Jens Schaap Nygaard
bruger siden
24-04-2006

05-01-2009 kl. 17:00

Hej

Jeg har selv haft 3 stk Octavia 2.0 TDI PD DSG, og er skiftet til Superb 2.0 TDI CR DSG, der er ingen motor støj !! en svag turbofløjten er at hører når den rygger fra 6. til 4. ved et kick

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2009 kl. 22:00

Ca 10 km pr liter med eller uden 2 tons trailer, kører jeg ca 35.000 km om året med god udsigt i specielt motorvejskøer. Den er ikke billig i vægtafgift 9500,- og forsikring er 8500,- men med 510NM og en super cool lyd af V6 diesel under hjelmen er min Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited uovertruffen hvadenten jeg kører landevej/motorvej eller for den sags skyld byggeplads! - Den er ikke i nærheden af at være en normal personbil, men den har alt i udstyr og har i mine ører aldrig lydt som en diesel. Et stort service koster 3500,- hos autoriseret Jeep i Sverige! Camping med familien har aldrig føltes mere rigtigt!!!

Profil slettet

Profil slettet

26-01-2009 kl. 00:09

Hej Kim

Køb en BMW 320D E90 177 hk og en utrolig moment. Den kører bare uden problemer. Jeg har haft BMW i flere år. De holder godt. Og er utrolig økonomiske 18-20 km/L Prøv den, du vil ikke fortryde. !!!

Hilsen Niels