Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
01-01-2009 kl. 10:25
Tjaa...der er nok ikke nogen facitliste du helt kan gå efter.
Du kan selvfølgelig vælge at se på FDM/ADAC`s tilfredhedsundersøgelser mht bilens driftsikkerhed, organisation, værksted mv., og her scorer japanske biler typisk højt.
Her kunne en Nissan, Mitsubishi eller Mazda være muligheder.
Men man kan vel ikke sige at en Peugeot eller Ford som du nævner er dårlige valg. Husk det er stadig ganske få pct af de leverede nye biler der er fejlbehæftede, så hvis du spørger mig, vil jeg absolut sige at du skal vælge med hjertet .
Dog vil jeg råde dig til en så ny bil som muligt hvor driftsomkostningerne er til at overskue.
Hvis du vælger en ældre Mercedes med en halv million km på tælleren må du helt sikkert påregne langt større omkostninger til drift.
Mercedes`erne er ikke helt så pålidelige som rygtet i mange år har sagt. Blandt andet har en del Mercedes ejere store omkostninger til alvorlige rustskader.
Go jagt og godt nytår.
Sidst rettet: 1/1-09
Du kan selvfølgelig vælge at se på FDM/ADAC`s tilfredhedsundersøgelser mht bilens driftsikkerhed, organisation, værksted mv., og her scorer japanske biler typisk højt.
Her kunne en Nissan, Mitsubishi eller Mazda være muligheder.
Men man kan vel ikke sige at en Peugeot eller Ford som du nævner er dårlige valg. Husk det er stadig ganske få pct af de leverede nye biler der er fejlbehæftede, så hvis du spørger mig, vil jeg absolut sige at du skal vælge med hjertet .
Dog vil jeg råde dig til en så ny bil som muligt hvor driftsomkostningerne er til at overskue.
Hvis du vælger en ældre Mercedes med en halv million km på tælleren må du helt sikkert påregne langt større omkostninger til drift.
Mercedes`erne er ikke helt så pålidelige som rygtet i mange år har sagt. Blandt andet har en del Mercedes ejere store omkostninger til alvorlige rustskader.
Go jagt og godt nytår.
Sidst rettet: 1/1-09
Profil slettet
01-01-2009 kl. 12:18
Michael spørger til en nyere mellemklasse bil, helst fra 2002 og frem; så foreslå da i det mindste en Avensis fremfor dit standard-svar Carina'en?
Det må da også være lidt kedeligt for dig aldrig at bidrage med andet? :o)
Det må da også være lidt kedeligt for dig aldrig at bidrage med andet? :o)
Profil slettet
Profil slettet
01-01-2009 kl. 13:05
Det er ikke så svært ,en Octavia.... Kører selv 16,5 Kml.benzin (over hele året). og så kan du få den nyere end 2002, og med meget udstyr,(der bliver ved med at virke).