Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

25-12-2008 kl. 23:56

Jeg ville starte der hvor dit hjerte åbenbart bor - hos Audi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

26-12-2008 kl. 08:00

Der er rigtig mange biler at vælge mellem, så jeg vil ikke foreslå nogen bestemte, men har en Ford Focus stc. som jeg har været ret glad for og det er da en udemærket begynderbil, men Mondeo'en kan også findes til en rigtig god pris nu om dage.
Ceed'en bliver du i hvert fald træt af.. Har en ven der har en Kia Ceed 1,6 cdi SW sport og den kører egentlig udemærket og har mange fine og gode detaljer, men næsten lige så mange detaljer som ikke er ret gennemførte. Den er vel ganske fornuftig til prisen, MEN! Affjedringen bag i er ganske forfærdelig! Den er blød et øjeblik og bliver så pudselig hård og giver stød i ryggen. Kørte ned af en grusvej en dag og selv om min bil er sænket og har 17" alufælger på er den væsentlig mere behagelig at køre i på ujævne veje. Ceeden føltes som om den ikke har fjedre.
Sidst rettet: 26/12-08

Sidst rettet: 26/12-08 (af administrator)

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

26-12-2008 kl. 10:08

Køb KIA Ceed 1,6 Crdi SW - 7 års garanti - helårlig præmie 3.899 inkl. Kasko - 20,4 KM/l (Diesel) - Gode finansierings muligheder via forhandleren. Hvad er du i tvivl om.
Køb evt. en demo hos forhandleren, samme betingelser, dog er garantiperioden forkortet, da garantien starter fra 1. reg. dato.
Mange hilsner

Ejner

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

26-12-2008 kl. 11:37

Jeg tør da også godt anbefale et kig på Honda Civic, som jeg i øvrigt selv kører i. Den er efter min mening ikke så ”familieagtig” at se på, men er trods det en rummelig familiebil og inden for budgettet både som ny og brugt. Bagagerummet er nogenlunde på størrelse med det du finder i mange stationcars i C-segmentet, og økonomisk er den også. Selv ligger jeg på et gennemsnit for de første godt 37.000 km på 15,81 km/l, hvilket jeg syntes er OK for en 1,8 benzin.

Med venlig hilsen Kim

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

26-12-2008 kl. 12:04

Med børn er en MPV eller MPV-lignende bil altid nemmest.

Jeg ved hvad jeg ville købe med et barn på vej... Men igen hvis i kun skal køre få ture om året med barnevogn i bilen, er det temmeligt meget spild af penge at købe en større MPV.

Mange KM sammen: MPV, Diesel.
Få KM sammen: Lille 4/5 Dørs personbil, benzin.

Det er mit synspunkt, udfra min egen erfaring med børn og biler, mv.... og du kan sagtens få en god mpv som giver et los bagi.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

26-12-2008 kl. 12:06

...medmindre man har penge til en A6 er barnevogn og Audi ikke den rigtige kombination. Der er simpelthen ikke nok plads.

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2008 kl. 20:50

Hej Lars, her et virkeligt godt bud på den bil du søger, rummelig,hurtig,økonomisk,og så er det kvalitet på Audi niveau, hvilket absolut ikke kan siges om Kia. Skoda Octavia 1.8 combi, du kan få en årg. 2008 fra 280000 Kr. Lad os høre hvad du ender med at købe...

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2008 kl. 22:37

Gå efter det dit hjerte og mave siger, så er du på rette vej -
kig på den A4 som du gerne vil have og drop alternativerne
du kigger på, du vil fortryde det hver gang du sætter dig i bilen.

God fornøjelse med valget af din Audi.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

30-12-2008 kl. 01:15

Toyota Verso (eller måske Corolla Verso) det er en rigtig dejlig bil gå efter en med MMT gear en slags moderne aut gear det er rigtigt dejligt at køre med http://www.viabiler.dk/default.aspx?id=38&Show=51302823

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

30-12-2008 kl. 01:16

og iøvrigt har Toyota et lavere verditab end de fleste mærker nævnt her

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2008 kl. 14:41

Hold da nu op... En Toyota har ikke mindre værditab end mange andre biler, men fantastisk for Toyota at de har Fået så mange i DK til at tro det samtidig med at de tror det er meget bedre biler, som dog ser røv kedelige ud i forhold til mange andre mærker.

Hvis i er ligeglade med design, så køb en Opel Vectra Wagon 1,9 CDTi 150 HK den kan vist fås for ca. 275K i øjeblikket da den nye Insignia er kommet til DK før tid. Bilen er ikke særlig pæn, men kører rigtig godt og har en hel masse udstyr.

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2008 kl. 16:21

Prøv at snakke med en Auris-ejer om værditab.... ;)