Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

21-12-2008 kl. 14:02

Her kan man finde forskellige råd - og reelle tilmed.

Når du spørger i dette forum, vil ca. 100% af svarene være prægede af holdninger/fordomme til design og kvalitet. Og jeg tør næsten garantere, at I vil være mere forvirrede end før.

FDM oplever jeg som værende nogenlunde objektive og reelle i deres vurderinger, ligesom de har forudsætninger til at nævne fordomme/ulemper brugerne af dette medie ikke vil have.

Held og lykke

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

21-12-2008 kl. 19:22

Men ikke alle herinde er fulde af fordomme. Der er faktisk ret mange herinde der kommer med en del fornuftige råd og tip.

bruger siden
11-12-2004

21-12-2008 kl. 19:30

Nu ved jeg ikke præcist hvor mange penge i har tænkt jer at bruge. Men jeg har da et par forslag.

Den nye ford Fiesta.
Suzuki Swift.
Opel Corsa
Toyota Aygo
Mazda 2
Suzuki Splash (er også nævnt af andre)
Seat Ibiza

Der er da et par forslag. Håber i kan bruge det til noget

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

22-12-2008 kl. 08:17

Ja, det var dog en besynderlig melding. Hvis man beder om hjælp herinde, er det for at høre om folks holdninger - så kan man spørge FDM, hvis man ønsker at kende deres holdning.
Panda er grim - men efter 10 dage på Kreta i sommer blev jeg nu noget lun på den. Jeg vil anbefale at trille en tur i den - når man sidder inden i, kan man jo heller ikke se den udefra, vel? Og ... mellem os, Fusion er da heller ikke for køn, er den? På Kreta - i bjerge og med bagsæde og bagagerum fyldt helt op kørte vi 18 kml i snit.

Rust i bunden - det rammer ikke biler efter deres størrelse. Og med en pavabehandling eller lignende, er det ikke et problem.

God fornøjelse

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

22-12-2008 kl. 08:26

Hvis bilen kun skal bruges til småture, er benzinøkonomien ikke vigtig. En bil vil aldrig køre specielt økonomisk de første 3-5-7 km, førend motoren er varmet helt op.
Hvis man forestiller sig at køre 10000 kilometer om året, og hvis benzinen koster 10 kr/l er differencen mellem en bil, der kører 16 km/l og en der kører 19 km/l godt 80 kr om måneden.
Hyundai i10 har ikke ESP/ESC. Når så mange af de andre småbiler har det, bliver den uattraktiv - og om et modelår eller to har den det sikkert; så vil jeres brugte i10 være mindre værd på brugtmarkedet.

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

22-12-2008 kl. 15:04

Ville lige sige at de der tre biler Aygo, C1 og 107, er altså ikke ret meget bil i dem. Der er f.eks. ikke nogen sidebeklædning inden i og du føler aldrig du sidder i en "rigtig" bil... har dog ikke prøvet 107, men mon ikke det er det samme som i de to andre *G*

Ville nok gå op i klassen større, Mazda 2. Synes selv den er ret behagelig at køre i. pladsen er forbavsende ret god af dens størrelse!

Profil slettet

Profil slettet

25-12-2008 kl. 11:45

Hej
Mit bud er Fiat Grande Punto 1,2.
Der er "lidt mere bil" iden i forhold til de helt små mini`er, så der er plads hvis weekend indkøbet fra bilka skal klares med denne.
Den er stadig fornuftig i ejerafg. 1520,- år for 16,9 km/l mix-kørsel, og som der blev sagt kan brændstoføkonomien ikke stå allerøverst på listen når den kun bruges til småture.
I vil få en god flexibilitet - god driftsøkonomi da Fiat`erne stadig er fornuftige i pris at reperere på.

Profil slettet

Profil slettet

25-12-2008 kl. 14:05

Hej,hvis det var mig der skulle finde en pendlerbil ville jeg vælge Opel Corsa eller Skoda Fabia,det er gode og solide små biler, og dog har de en størelse så man kan være i dem, modsat Aigo, C1, i10 mfl.
Om det så skal være nyt eller brugt, Diesel eller Benzin, er en smagsag og et spørgsmål om økonomi.

Søren Michael Dybkjær

Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006

18-01-2009 kl. 19:05

Det er pt. tilbud på 1,3 jtd'eren til 140 K - det nok endnu bedre