Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-12-2008 kl. 15:52

Ja, det er en lækker bil.
Men når du kun kører 15000 km årligt, så lad være med at købe en diesel.
Økonomisk set kan det alligevel ikke betale sig, og iøvrigt laver Alfa nogle lækre benzin motorer, hvor imod deres diesel motorer ikke kommer over gennemsnittet.

Jeg ville istedet gå efter f.eks. en 2,2 benzin som denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Alfa-159-2,2-JTS-Lusso-4d_ID601700491.htm

..eller, hvis det skal være lidt vildere:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Alfa-159-3,2-V6-Lusso-4d_ID299604233.htm

God fornøjelse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

17-12-2008 kl. 16:45

Det er vist hvad man kan sige om dit årlige km-forbrug - men er der en del længere ture, ja så er jeg ikke i tvivl: Diesel....

Kørte i foråret ca. 4-5000 km på 9 dage i netop en 1.9 JTD'er i Italien - fænomenal maskine, dejligt moment, men kan alligevel køres gearmæssigt som en benzinbil- meget smidig og nem at komme rundt med - selv i smalle gader - en 159'er har gode spejle, behagelige sæder (det var en Avis bil med alt i udstyr). Du kan sagtens lave en del service selv: Olieskift, bremser, men du skal forbi en værkstedstester - omend det skal man jo med alle biler nutildags... Jeg kan ikke huske om den har tandrem eller kæde - det ville jeg tjekke inden handel - og i givet fald få den skiftet for sælgers regning hvis det er tid - eller få rabat! og så klare det med AR-værksted.
Alfa Romeo er ikke det billigste at skrue på, - det har de aldrig været... men heller ikke komplet ublu...
Rust er ikke det store problem mere, men rustbeskyttelse er alligevel en god idé i vores nordiske salthelvede!
Forvent lidt småproblemer med en blinkende lampe og andre småting fra tid til anden (En Alfa Romeo har sjæl og egen vilje!) det samme siger de Alfa-kørere jeg kender nutildags). Har selv tidligere kørt Alfa Romeo.

Søren Michael Dybkjær

Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006

27-02-2009 kl. 17:47

Kan kun tilslutte mig de positive meldninger om 159 Jtdm - men pas på, Alfa er stærkt vanedannene og inden du ser dig om er du en "ægte" alfisti. Der "holder" mange "let" brugte 159'ere hos forhandlerne - så de er "nemme" at tale pris med, så tag hellere 6 mdr. gar med. Fx. står der pt. 8 stk. Sportswagons (både 2,4 og 1,9) hos Tangholm.dk

Good Huntings

Sidst rettet: 27/2-09

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

28-02-2009 kl. 13:09

Hej,

Jeg har ikke kørt en AR 159'er, men en AR 156'er og der var beklageligvis ikke andet end problemer. Rust var den største fejl og det var også rust i undervognen der satte en ende for bilens liv. En motorbrand nåede jeg også lige, at få med i købet hvilket jeg nok aldrig vil glemme.

Med det sagt er AR fantastiske at køre (fantastiske styreegenskaber og kvik) og designet er der ikke, at sætte en finger på.

God vind.