Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
12-12-2008 kl. 20:17
Sidst rettet: 12/12-08
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
13-12-2008 kl. 17:29
Jeg forstår skam godt dit spørgsmål :-)
Men spørgsmålet er om du forstår hvad du egentligt leder efter? Jeg siger ikke at man skal kende alle sine krav, kun at dine er så diffuse at det er svært at forstå dine konkrete behov/ønsker.
Men et forsigtig svar ville være:
1. Ny eller brugt: vælg ny hvis du lægger vægt på glæden ved at have en ny bil, mindre service, og prestigen i at have sidste nye model. Vælg brugt hvis du hellere vil have lidt mere bil for de samme penge, men kan leve med at andre har kørt i den før dig. Hvad der er mest økonomisk afhænger fuldstændig af hvilken bil vi taler om? Hvis du skal have bilen resten af dens levetid er det økonomisk fuldstændigt ligegyldigt om du køber en ny Kia Ceed eller en brugt Octavia. Det er min påstand og ingen vil kunne modbevise det, da ingen har prøvet det endnu :-)
2. "Hvad holder bedst?": hvis du regner med at køre din bil ud, hvad er så bedst: at køre en Audi ud i løbet af de næste 20 år eller ditto i en Chevrolet de næste 15 år ? Det er religion. Personligt vil jeg i den situation have Audien.
Så ud og prøv nogle biler af dem du foreslår. Ingen af dem er "nitter" i en tombola, det er blot et spørgsmål om hvad man lægger vægt på i sit bilvalg.
Sidst rettet: 13/12-08
Henrik Jensen
bruger siden
07-10-2005
27-02-2009 kl. 09:19
Jeg er selv ejer af en ny Kia Ceed 1,6 diesel fra 2008, og der er bestemt ikke discount. Vælger du den "gamle" diesel udgave med 116 HK følger den med de fleste i trafikken.
Så alt i alt kan jeg absolut anbefale at købe en Ceed og prisen er også lige på dit niveau. Du kan evt. vælge en der har kørt et par km. så toppen af prisen er taget af?