Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

12-12-2008 kl. 09:58

Jeg tror sagtens han kan få udstyret + levering gratis.
Gå ind til en forhandler, og sig jeg skal have en....
Jeg vil give 435.212 kr

Mød op personligt og vær klar til at skrive under med det samme, det virker mere seriøst end at maile rundt til en masse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

12-12-2008 kl. 10:11

Jeg har lige fået tilbudt en tilsvarende Audi (uden ekstraudstyr) som firmabil og her var beskatningen (= den pris leasingselskabet skal betale) 25-30.000 kr under listeprisen. Så der er den rabat størrelse du skal forvente.
Anhængertræk er en del billigere at få monteret i Tyskland, hvorfor du også burde kunne presse dem i prisen på dette (mener at jp.dk har en artikel omkring dette). Mit bud er derfor at du vil/bør kunne opnå 35.000 kr i rabat.

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

12-12-2008 kl. 12:40

Nu er priskalkullationer og rabat størrelser enddog MEGET forskellige fra bilmærke til bilmærke og model til model.
Der er rigtigt mange variabler der kan have indflydelse på en nypris.
Det er et meget pløret marked. MEn jeg tror det er bedst at man sætter sig ned med den lokale forhandler og går det hele igennem. For det med at sende mails - GLEM det.
Forhandlerne modtager konstant mails omkring "hvad kan jeg få i rabat på dit og dat".
Det gider de ikke bruge deres tid på. For sandsynligheden for at de får solgt noget på den måde er forsvindende lille. Ergo tager de det ikke særligt seriøst.
Hvorimod hvis din kollega bevæger sig ned til sin forhandler og lytter til sælgeren.
For det kunne jo være at sælgeren havde noget nyttigt info omkring købet af netop DEN model.
Måske et ældre modelår med importørrabat, eller kommende kampagner. Samtidig viser han også bedre rabatvillighed hvis han får fornemmelsen af at han ser manden til service.
Og om det er 25 eller 30.000. Det er vel ligegyldigt i den prisklasse. Synes absolut man skal se på den rådgivning der kommer med i købet også.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-12-2008 kl. 14:02

Hej Gitte.
Du har helt ret i at beskatningen er den pris som leasingselskabet giver for bilen.
Jeg kan dog SLET ikke forestille mig at en privatkunde kan få samme rabat som et leasingselskab det ville være MEGET dumt af Audi af gøre dette.
Leasingselskabet køber måske 100 biler årligt, og hvis "Hr. og Fru Danmark" kan få samme pris, så kan leasingselskabet ,med rette, kræve yderligere rabat.

Så længe udstyret bliver fabriksmonteret, så tjener forhandleren MEGET lidt på dette.

Mit bud er kunden kan forvente en rabat på ca. 20K

Sune Nabe Frederiksen

Sune Nabe Frederiksen
bruger siden
21-01-2006

12-12-2008 kl. 21:42

Go for the buck...

Korrekt som der skrives: 20 eller 30 betyder vel ikke så meget, specielt ikke hvis man "har råd til det så kan tillade sig den luxus". Men når det så er sagt er der et par faktorer der sætter den normale profit margin lidt ud af spil.

1 - Finanskrisen: Det danske ny-bilsmarked er simpelthen gået helt i stå, idet folk enten "lige kører lidt længere i den brugte" eller down-grader
2 - Afgiftsomlægning: Usikkerheden indtil for 5 dage siden bidrog til ombremsningen på markedet. At regeringen har udmeldt at de gør noget i 2015 vil forventeligt sætte denne faktor lidt ud af spil igen, men alt andet lige vil usikkerhed om genssalgspriser have en negativ effekt for nybilssalget helt frem mod 2015

Som følge af ovenstående sidder de danske importører inde med nogle lagrer der ikke skal negligeres. Smertegrænsen for profit marginen kan derfor ofte være betydelig lavere end de sædvanlige 5-10%, hvilket svarer til B2B prisen.

Ud over den danske situation ovenstående er det jo reelt et europæisk fænomen. Vi har set Benz sende medarbejdere på forlænget juleferie, idet de har bugnende lagre...

Sååå, det jeg siger er bare: Brug situationen til at presse prisen. Og hvis Audi ikke synes at være presset i samme grad som andre mærker i markedet, så er det jo godt man "har råd til det så kan tillade sig den luxus". Tillykke med den snart nye Audi!