Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

12-12-2008 kl. 12:31

Du skal ikke være bange for den model du der peger på.

Som Poul så flot beskriver det, er det jo en del af Polo-platformen.
Dvs at den også har fået den nye generation med rustbeskyttelse/galvanisering.
Reserdelsmæssigt er den heller ikke for dyr netop pga. den deler mange sliddele med andre biler. Det giver højere volumen på en reservedel og dermed lavere pris. F.eks bremseskriver.

Det med afskrivningen er jeg så ikke helt enig i. Glem ikke at en Ibiza har været mærkbart billigere end en tilsvarende Polo fra ny.
Den forskel imellem nypriserne - er ikke den samme som i brugtpriserne. Den er mindre. og sådan vil det fortsætte.

Dog skal i overveje om ikke en evt. helt ny bil er sagen. I skriver i ikke gider bøvl. Men alle brugte biler bøvler. Sådan ER det bare.
OG med nyvognsgaranti samt billige muligheder for billån og forsikring idag er det totaløkonomisk ikke nogen dum idé i det mindst lige at lave en beregning.
Nu ved jegi kke om du har pengene i hovepuden - men skal du låne til din 2003 bil kan du umiddelbart lave et maks billån på 5 år.
En fabriksny bil kan du lave på 8-9 år.
Dvs. at bilen er betalt ud når den er 8 år.
Den anden når den er 10 år.
HVilken er mest værd. Bilen fra 2009 eller den fra 2003?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2008 kl. 13:14

Altså hvis de har kørt det samme køber du jo dig 3 år på reg.attesten til 30k.
Det vil jeg mener er en fair nok handel i og for sig.
MEN er data ellers ens. samme udstyr, samme km kørt og samme stand??

Jeg vil også helt klart gå efter en 1,4

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg