Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-12-2008 kl. 14:54

Sådan Niels
Der fik du da lige luftet nogle fordomme - du skulle vel ikke selv være en svinsk bruger af en firmabil ??
Jeg vil vurdere en skolevogn som en frikørt hyrervogn. De er begge nok slidt og brugt hvad angår indtræk og dørhængsler, lidt mere end normale biler. Til gengæld er de ofte driftsvarme og det betyder meget positivt for mekanikkens levetid.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-12-2008 kl. 12:41

Kræv at koblingen bliver skiftet ved handel...

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-12-2008 kl. 00:40

en tidl skolevogn er en god idé godt nok kan sådan en tidl skolevogn godt have kørt mange km men som regel er det ihvertfald en ikke ryger bil der er kørt pænt og som har fuld servicebog (tror jeg) og til Niels hvorfor tror du der er et ekstra sæt pedaler i en skolevogn der er da for at hjælpe eleverne med at lære at betjene koblingen

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-12-2010 kl. 02:58

Så skal den være meget billig i forhold til de andre der er til salg. Kobling og gearkasse er formentligt ved at være slidt...........sååh det ville jeg holde mig fra hvis jeg var dig. En sådan skolevogn er jo mindst lige så slidt som en taxa. tænkt på alle de ind og udstigninger, alle har skulle stille på sæde mv...

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

23-12-2010 kl. 06:29

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2011 kl. 10:08

I en skolevogn er der, i modsætning til nogen som helst andre biler, konstant overvågning af at der bliver kørt ordentligt. Der er ikke nogen dele der bliver slidt mere end andre, udover sædekanten, da der bliver skiftet chauffør for hver 45 min. Jeg køber gerne en brugt skolevogn.

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2011 kl. 12:41

K S skrev:

Enig - men mon ikke problemet er afklaret - nu er det 3 år siden spørgsmålet blev stillet.... ;-)

Det ved jeg nu ikke, du svarede selv da indlæget var over 2år gammelt;-).
Men det er vel stadig aktuelt at skolevogne er slidte, motoren er i gang fra 8-17 evig tomgang og 95% bykørsel.