Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2008 kl. 18:46

Hej
Jeg ville gå i en helt anden retning!
Fiat og Renault - specielt de lidt ældre - er plaget af fejl (jvnfr svenske og tyske undersøgelser af flere biler end der er på vejene i DK).
De undersøgelser siger "køb japansk". Toyota Corolla, Mazda 323 eller lign. Du får umiddelbart mindre bil for pengene, men de holder langt bedre.
Og så en anden vinkel. Har du tænkt på forsikring? En kasko er ikke til at betale, når man er 18. Men der er undtagelse. Køb en Skoda Fabia. Flere forsikringsselskaber giver ekstrem rabat (ca 15.000,- om året), hvis du vælger Skoda. Et alternativ kunne selvfølgelig være en forsikring med en 'black box', der registrer hastighed og? Men selv om jeg ikke 18 mere, så kører jeg af og til for hurtigt og så dækker forsikringen ikke!
Held og lykke med det

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

05-12-2008 kl. 18:24

Jeg har haft en KIA Picanto i 3 år, det er en 1,1 EX - det er en ok bil med fin kraft til at følge med inde i byen.

Den kører fint men forvent ike nogen stor køre oplevelse - kvalitets indtrykket er ikke noget at skrive hjem om - jeg syntes dog den støjer markant mindre end trillingerne.

Jeg har ingen problemer haft i de 3 år der er gået - der er skiftet et batteri intet andet - undgå kumho dækkene den er født med... de er mega ringe ikke mindst i regnvejr.

Jeg kører mellem 16,5 og 18 i snit alt efter kørestil - tror ikke du kan forvente mere.

Kan sagtens anbefale en Picanto..... men der findes mange biler der er mere spændende !

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

25-12-2008 kl. 19:50

Havde nøjagtigt samme oplevelse af at køre i en 500 førse gang :-)

Bilen gør simpelthen at man smiler og bliver glad ....uforklarligt.

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2008 kl. 09:38

Fik du en forsikring med i købet via FIAT??
Jeg ville have foreslået en Grande Punto 1,2, men enig i at 500 er helt på højde. Vel samme motor ?

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

26-12-2008 kl. 16:58

Ville bare lige gratulere :-)
Vi har også en 500 ved siden af min alfa 156, og den kører bare fint. den har snart rundet 18.000 km nu uden nogen ballade, og behøver vel ikke sige at konen er rigtig glad for den, eneste forskel er at vores er en 1,3 mjt lounge.

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

28-01-2009 kl. 10:26

Jeg ved ikke om du har prøvet at køre en 500? Jeg var meget overrasket over hvor godt den kørte, det var op til niveau med min 156, desuden så er der jo også det med stil og sikkerhed at tænke på, begge dele halter en fiesta bagefter i, og det til en højere pris...
efter min mening er der gjort det klart bedste køb i den handel her!