Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
03-12-2008 kl. 01:48
Jeg har selv kørt både 4-cyl. og 6-cyl BMW - dog var den ene en E36 316i, mens den anden var en E46 325i. Efter min mening er det også underordnet, om det er 1,6 eller 2,0 liter, det lyder og kører stadig ikke som en 6-cyl. Hvad angår lyd og macho, så er det ingen tvivl - så er det 325'eren du skal have fat i.
Ser man lige mere rationelt på det, så er 320'eren vel den med 170 hk eller hvordan? Den har alligevel en fornuftig motor og yder 210 Nm mod 325'erens 250 Nm, hvis det er den med 218 hk (kan ikke lige finde andre på bilbasen.dk) eller er det den nye 3 liters? Der vil kunne mærkes en forskel, men 170 hk og 210 Nm er stadig ok, men det er ikke en racer. Det er den tidligere 2,2 liters 320'er et godt eksempel på Der er noget der ligner 100k til forskel på de to. Så vil der være forskel på ejerafgift, forsikring osv.
Men drop de rationelle argumenter, og går op med dig selv om du vil bruge pengene. Fra mit perspektiv er valget klart - det skal være en 325'er. Du får en rigtig BMW, lækker lyd, maksimal køreglæde osv.
Jeg er lige ved at sige, at vil du ikke have 325'eren, så lad være med at købe 320'eren, men gå over i en diesel, og få en med et lidt bedre moment, som kompensation for mangel på kraft - hvis altså ikke den er ligeså dyr (har ikke tjekket priserne).
Ser man lige mere rationelt på det, så er 320'eren vel den med 170 hk eller hvordan? Den har alligevel en fornuftig motor og yder 210 Nm mod 325'erens 250 Nm, hvis det er den med 218 hk (kan ikke lige finde andre på bilbasen.dk) eller er det den nye 3 liters? Der vil kunne mærkes en forskel, men 170 hk og 210 Nm er stadig ok, men det er ikke en racer. Det er den tidligere 2,2 liters 320'er et godt eksempel på Der er noget der ligner 100k til forskel på de to. Så vil der være forskel på ejerafgift, forsikring osv.
Men drop de rationelle argumenter, og går op med dig selv om du vil bruge pengene. Fra mit perspektiv er valget klart - det skal være en 325'er. Du får en rigtig BMW, lækker lyd, maksimal køreglæde osv.
Jeg er lige ved at sige, at vil du ikke have 325'eren, så lad være med at købe 320'eren, men gå over i en diesel, og få en med et lidt bedre moment, som kompensation for mangel på kraft - hvis altså ikke den er ligeså dyr (har ikke tjekket priserne).