Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

25-11-2008 kl. 11:07

En Citroën Xantia er en god, pålidelig og meget behagelig bil. Vi havde en for 2 år siden, og kørte i den i 7 år uden nogen reparationer. Jeg vil sige, at 1.8i 16v modellen er den man skal gå efter. Støjsvag og solid motor, der kan gå RIGTIG mange km. Oveni kan man få dem for en slik. Det vigtigste er nok servicehistorie, da nogle mennesker der ikke ved en dyt om Citroën, ofte ikke vedligeholder bilen som den skal. Skrønen om Citroëns hydrophneumatiske undervogns upålidelighed, passer simpelthen ikke. Citroën har haft den undervogn installeret i millioner af biler siden 50'erne, og som regel er der mindre vedligeholdelse på den, end almindelige ophæng, da der ikke bliver slidt på støddæmpere og div. gummimanchetter. 1997 Xantia 1.8 er bilen at gå efter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

26-11-2008 kl. 23:49

det er noget være vrøvl at japanske biler rådner op jeg har da en Corolla fra 97 der næsten er rustfri (der er en lille plæt ved radioantænnen) en Corolla er et godt bud men gå efter en 1,6'ermen vær opmærksom på at sådan en gammel Corolla er ret lille i kabinen så hvis det er en høj person du leder efter bil til så kig efter en Carina/Avensis og HUSK ALTID at bilen skal have fuld servicebog og være undervognsbehandlet og være røg/dyr fri

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

28-11-2008 kl. 20:57

Ligesom mange af de europæiske mærker, men hos f.eks Toyota er det ikke et krav at de skal se bilen med jævne mellemrum for at opretholde rustgarantien (det er det f.eks hos Peugeot)
Dernæst har f.eks Toyota typisk en noget bedre gensalgsværdi end de franske mærker

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

18-12-2008 kl. 09:49

tror det er nogle år siden du har haft mazda.... Kan sige vi ingen problemer har haft med vores....
og ja, biler ruster.... "FÅ LORTET BEHANDLET INDEN DEN TAGES UD PÅ VEJENE"

Mercedes havde en masse problemer med deres biler brugte mere strøm end den producerede, så hvis den stod stille mere end et døgn, skulle man finde kabler frem.

Skoda ikke min skyld (ret god bil idag)

Fordomme imod fiat og deres elsystemer ikke virkede i 90`erne...

men det var 90`erne, idag er det et nyt årtussinde!

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

19-12-2008 kl. 16:50

Det kan være lidt svært at få en bilig forsikring på en brugt bil - nye er det nemt nok med....

Os så lige et par strøtanker: En Colt med en 1.5 motor.. jo da - et "udmærket" valg - bruger rigtig meget brændstof og alle nye Colt'er larmer af Hel.... til! Importøren i DK har nemlig sparet en støjdæmpende plade over motoren. Desuden får de mange stenslag nederst på alle døre - de er umulige at skifte forlygtepærer på (skal skiftes gennem inderskærmen gak gak!!), og bakgear er heller ikke optimalt - børster alt for let tænder når bilen er kold!!! Har de ikke A/C dugger de forfærdeligt og affjedringen er heller ikke noget at reklamere vildt for! Det er en nogenlund ok bil til bykørsel og lidt landevej, men motorvej... næh tak - husk høreværn!!

og hvad angår franske biler... Helt ærligt Torben K, du er efter sigende ekspert, så må jeg bede dig om at være lidt mere orienteret - alle biler har visse steder, der skal bruges specielt værktøj, men almindelig vedligeholdelse kan sagtens klares med almindeligt værktøj, der kan købes af lægmand.
Jeg er personligt slet ikke til østgryder, men en Nissan Micra er billig og dem jeg kender med noget sådant i garagen har halt flere af dem - og aldrig haft problemer og omkostninger ud over almindelig vedligeholdelse...