Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008
16-11-2008 kl. 15:14
Står i stort samme situation som dig, og er netop kommet hjem fra SMC-amager for 20 min siden. Prøvede en Altea XL 1.8 TSI 160 hk stylance. Jeg vil sige jeg blev utroligt positivt overrasket, sporty køreegenskaber (super motor), masser af plads, og alt i udstyr. Den er velegnet til alle de behov du sætter op, og du skal jo have en benzin med dit kørselsbehov.
De kør kampagne lige nu, så du får en fabriksny 2008, med 35.000 i afslag, dvs. at du får bilen for ca. 275.000, det er altså svært at slå fra andre mærker. Du kan få den for 220.000 i 1.6 benzin, men så er det også et udstyrsniveau lavere, og motoren har kun 102 hk.
Jeg fik en fremragende service af "Jesper Lyng" der ude.
Skoda ligger i samme showroom, så du kan jo prøve en Octavia st. car. samtidig, den er også rigtig lækker, men knap så sporty, og måske lidt mere "morfar".
Tag der ud og prøv
mvh Jacob
Profil slettet
16-11-2008 kl. 18:04
Prøv at søge på bilbasen under privatsalg - her finder du lige nu en del brugte Seat Altea'er til salg under to år gamle (fortsat fabriksgaranti) og med lavt kilometertal. Der er rigtig mange penge at spare i forhold til køb af tilsvarende ny bil. Har du brug for bagsædet bør du også overveje købet af en Van, idet du kan omregistrere den til fordelagtig pris. Går du efter en 170 FR TDi følger der tilmed ekstra køreglæde med :) - og eftersom du kører længere ture, giver de ekstra HK ikke et nævneværdigt større brændstofforbrug.
Seat er det rigtige valg, hvis du vil have meget udstyr for pengene og en driftsikker bil.
Mvh Peter
Claus Hindkjær
bruger siden
08-10-2007
18-11-2008 kl. 17:07
Vi har en V50 1,6D som har været/er fantastisk, det er en frisk bil med dynamiske køreegenskaber, langt på literen, super sikker og ikke mindst spækket med ALT udstyr. Nu kan det hurtigt lyde som om jeg er gl. Volvo fan med dette er faktisk vores første - men ikke sidste. Jeg har tidligere haft BMW, Renault og Pougeot og VW og kun BMW har været bedre.
Og så syntes jeg faktisk det er genneført flot design på denne model...
Mvh Claus
Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-11-2008 kl. 10:22
Alternativt kunne en Opel vectra måske være noget?!?!
Profil slettet
21-11-2008 kl. 14:20
Hvis du kan finde en Skoda Octavia RS combi, der passer din økonomi til under 300.000, så tror jeg at den vil passe til jeres behov. Den har god økonomi (17,2 km/l i diesel), masser af plads og masser af udstyr som standard. Og så er der hverken "morfar" eller "brian" over den - men den har alligevel rigeligt med kræfter!
Mvh, Søren
Troels Ovdal Larsen
bruger siden
22-02-2007
19-12-2008 kl. 10:48
Mvh Troels