Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
09-11-2008 kl. 20:43
Først og fremmest tillykke med den kommende familieforøgelse. Det bliver spændende.
MHT bilvalg får altså du en ekstremt brugt bil hvis det skal være en af de 2 som du nævner.
Passat har ret god plads både på bagsædet og bagagerum, hvor jeg synes at Volvo V70 mangler plads på bagsædet, når man tager bilens størrelse i betragtning.
Både Volvo og VW ligger et pænt stykke over gennemsnittet i reservedelspriser.
Alternativ til dem du nævner kunne være Ford Mondeo st.car. Nissan Primera st.car. De 2 ville være knapt så brugt som den du selv nævner.
Men når det skal være en st.car ville det måske være en god idé at prøve at se om i kan finde lidt flere penge. For så kan i finde nogle fine eksemplarer i Ford Mondeo.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
10-11-2008 kl. 14:35
Jeg vil da mene, at f.eks. Mondeo, Vectra og Passat er mindst lige så store.
På hvilket punkt mener du, at C5 er størst?
Noget helt andet er, at sådan en Teutonia Team Alu tvillingekombivogn faktisk er ret smart.
På de udre mål er det en af de mindste tvillingevogne på markedet, men på de indvendige mål er det en af de støreste.
Den kan dog være i de fleste biler.
Jeg har den f.eks. uden problemer i en Mazda 5, som ikke just er udstyret med et stort bagagerum.
Min anbefaling må også være en Mondeo st.car.
Det er altså bare den største og mest velkørende bil til prisen.
Eksempel: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-Ambiente-st.car-5d_ID498600168.htm
Alternativt kunne du gå efter en udkørt taxa, og derved få lidt luksus for pengene. F.eks. en Mercedes E-klasse fra ca. år 2000.
Leif Jensen
bruger siden
02-06-2004
10-11-2008 kl. 22:40
Mange af de andre nævnte er der nogle slemme rundninger og anmdet happendgut i vejen.
Vores datter har lige købt en C5 og her kan hun køre barnevognen og kassen ind ved siden af hinanden, kalesjen behøves ikke at slås ned pga. den højde der er i bilen og så få du verdens bedste køre egenskaber og sikkerhed i top klasse.Held og lykke til MVH Leif
Profil slettet
10-11-2008 kl. 22:46
Profil slettet
11-11-2008 kl. 07:59
Tillykke med den kommende forøgelse. Vi har en Passat, helt ny, men venter også barn, dog kun et enkelt. Vi har en stor hund der også skal være plads til, samt et ældre barn. Vi har valgt at sælge passaten, der er simpelthen ikke plads nok til barnevogn og hund og indkøbsposer, eller tasker ved ferier. Vi har før haft ford galaxy, og vw sharan, der er plads, god plads til det hele og de er super dejlige at køre i. Det bliver vores næste valg. Men pas på ikke at købe dem som camper, der er de alt for tunge og vældigt tørstige. vh Louise og John
Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004
11-11-2008 kl. 23:38
Mondeo giver i den gruppe mest for pengene. Vi har to unger tæt på hinanden og vi kan uden problemer have barnevogn, klapvogn, 2 weekendsenge og tøj til 4 mennesker i et par dage med os...
Carsten Johannes Lopdrup
bruger siden
02-02-2006
12-11-2008 kl. 08:40
Outsideren kunne være en Mercedes - den gamle 124-er. Kanon komfort, god kvalitet og billig at holde kørende. de kører rigtig mange km. uden problemer, og her er sikkerheden også på plads. Undgå MB fra 96 til 02 da de ruster!. 124 T-model (St.car) er rummelig og er allerede en klassiker. Find evt. en importeret tysker med lavt km. og masser af udstyr i fin stand - det skulle ikke være umuligt. Ulempen på benzinmodellerne er selvfølgelig, at de ikke kører super langt på literen - men kan godt matche V70.
Kørselsbehovet har du ikke nævnt, og afhængig om det er stort eller lille, skal du overveje diesel. Dieselbiler er generelt lidt dyrere end benzin. Derfor, hvis du ikke har det store kørselsbehov vil du kunne få mere benzin- end dieselbil for pengene.
VIGTIGST af alt - tag ud og prøv, og find den model der passer jeres familie bedst. Forbered jeg omkring plads, motorstørrelse, vedligehold m.v. OG ved brugtbilkøb - og da ikke mindst hvis der handles privat - få den gennemgået af mekaniker dukender. Alternativt FDM. Udgiften her til kan være sparet mange gange hvis du prakkes et "sminket lig" på. Held og lykke! (også med bilkøbet)
Profil slettet
16-11-2008 kl. 09:42
Jeg har selv haft samme problem !!, rigtig mænd for tvillinger, så jeg gøre hver gang. Nok om det !. Der er ikke ret mange af de omtalte stationcars som har plads til tvillinge barnvogn !!, så det er nok den bedste anbefalding at du låner en tvillingevogn og køre ud til forhandler og tjekker det af .
Jeg kan sige at i vores tvillinge famlie har vi saffet os som bil nr 1 en Galaxy fra 2005 og som bil 2 en renault senic fra 2000. Den er der plads i og børnende sidder godt og sikker .
Go´ jagt...
Profil slettet
21-11-2008 kl. 11:22
Det er måske ikke den mest sexede bil, men den kører godt, har masser af plads, og er til at få til en god pris. Især hvis du venter til efter årsskiftet, hvor der er en masse leasingbiler, der skal ud på markedet. Det presser priserne på de modeller, der typisk er mange firmabiler af - heriblandt Ford Mondeo.
Har selv haft en, som jeg solgte om sommeren 10.000 dyrere end jeg købte den i januar. Min var med automatgear, og det er ikke ubetinget fedt, da den kun havde 4 gear. Den brugte en del benzin, og er dyr at reparere, hvis gearkassen går i stykker.
Hvis ikke man går op i HK, vil jeg yderligere tro, at en 1,8-er gør jobbet fint.
Profil slettet
21-11-2008 kl. 20:17
Vi har selv tvillinger og en Odder Tvillingevogn og en Ford Mondeo fra 2002. Barnevognen kan godt være bag i både med kasse og hjul, men så er der heller ikke plads til andet og den skal kantes ind.
Vi prøvede også i en Ford Focus og der kan den også være med det hele.
Bortset fra det så er vores ford Mondeo en skodbil, men vi har vist bare været uheldige;-/