Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

09-11-2008 kl. 20:43

Hej Morten

Først og fremmest tillykke med den kommende familieforøgelse. Det bliver spændende.

MHT bilvalg får altså du en ekstremt brugt bil hvis det skal være en af de 2 som du nævner.

Passat har ret god plads både på bagsædet og bagagerum, hvor jeg synes at Volvo V70 mangler plads på bagsædet, når man tager bilens størrelse i betragtning.
Både Volvo og VW ligger et pænt stykke over gennemsnittet i reservedelspriser.

Alternativ til dem du nævner kunne være Ford Mondeo st.car. Nissan Primera st.car. De 2 ville være knapt så brugt som den du selv nævner.

Men når det skal være en st.car ville det måske være en god idé at prøve at se om i kan finde lidt flere penge. For så kan i finde nogle fine eksemplarer i Ford Mondeo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-11-2008 kl. 14:35

Hvad får dig til at sige, at C5 er største st.car på markedet?
Jeg vil da mene, at f.eks. Mondeo, Vectra og Passat er mindst lige så store.
På hvilket punkt mener du, at C5 er størst?

Noget helt andet er, at sådan en Teutonia Team Alu tvillingekombivogn faktisk er ret smart.
På de udre mål er det en af de mindste tvillingevogne på markedet, men på de indvendige mål er det en af de støreste.
Den kan dog være i de fleste biler.
Jeg har den f.eks. uden problemer i en Mazda 5, som ikke just er udstyret med et stort bagagerum.

Min anbefaling må også være en Mondeo st.car.
Det er altså bare den største og mest velkørende bil til prisen.
Eksempel: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-Ambiente-st.car-5d_ID498600168.htm

Alternativt kunne du gå efter en udkørt taxa, og derved få lidt luksus for pengene. F.eks. en Mercedes E-klasse fra ca. år 2000.

Leif Jensen

Leif Jensen
bruger siden
02-06-2004

10-11-2008 kl. 22:40

Hej Morten,et stort tillykke med de små, jeg kan også varmt anbefale en C5 weekend fra før 2008, det er den største st.car du kan få i personvogns og luxus udgave, den rummer flest litter,men ikke alene det, prøv at se en C5, den går fra kant til kant uden at noget er i vejen.
Mange af de andre nævnte er der nogle slemme rundninger og anmdet happendgut i vejen.
Vores datter har lige købt en C5 og her kan hun køre barnevognen og kassen ind ved siden af hinanden, kalesjen behøves ikke at slås ned pga. den højde der er i bilen og så få du verdens bedste køre egenskaber og sikkerhed i top klasse.Held og lykke til MVH Leif

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2008 kl. 22:46

Jeg ved godt, at min barnevogn ikke er en tvillingevogn, MEN i vores Mondeo St.car fra 2001 (den på det tidspunkt nye model) kan barnevognsstellet stå på alle fire hjul med kassen stående ved siden af uden, at skulle stille den på højkant (det er en Emmaljunga)... det er rummelighed, og så har bilen iøvrigt også særdeles god plads i kabinen både for og bag... Du bliver ikke skuffet med en Mondeo. Du skal dog med km.-tal over 150.000, sikre dig, at indsugningsmanifolen er skiftet eller bliver det, idet Mondeo fra 2001 til 2007 har et generelt problem med, at spjældene bliver slidt, og risikerer at blive suget med ind i motoren... og så er det altså en ny maskine! Ellers meget rummelig, særdeles velkørende og driftsikker bil (min har nu kørt 243.000 km. uden de store problemer... og den kører stadig som en drøm, og starter hver gang!)

Profil slettet

Profil slettet

11-11-2008 kl. 07:59

Hej Morten

Tillykke med den kommende forøgelse. Vi har en Passat, helt ny, men venter også barn, dog kun et enkelt. Vi har en stor hund der også skal være plads til, samt et ældre barn. Vi har valgt at sælge passaten, der er simpelthen ikke plads nok til barnevogn og hund og indkøbsposer, eller tasker ved ferier. Vi har før haft ford galaxy, og vw sharan, der er plads, god plads til det hele og de er super dejlige at køre i. Det bliver vores næste valg. Men pas på ikke at købe dem som camper, der er de alt for tunge og vældigt tørstige. vh Louise og John

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

11-11-2008 kl. 23:38

Jeg vil tilslutte mig koret af Mondeotilhængere - Endte selv med sådan en for et halvt år siden, og det er noget af det bedste, jeg har haft. Den eneste, der er større på bagsædet og i bagagerummet er Mercedes E efter 96 og den gamle Volvo 940.

Mondeo giver i den gruppe mest for pengene. Vi har to unger tæt på hinanden og vi kan uden problemer have barnevogn, klapvogn, 2 weekendsenge og tøj til 4 mennesker i et par dage med os...

Carsten Johannes Lopdrup

Carsten Johannes Lopdrup
bruger siden
02-02-2006

12-11-2008 kl. 08:40

Hej og stort tillykke med den kommende familieforøgelse. Jeg kan ikke lade være med at glædes over, at den bil man selv har er den bedste. Det skinner tydeligt igennem i hele tråden. Jeg har min 4. Passat, og lad det være sagt med det samme, at jeg også synes det er det bedste valg! Nok om Passat. Prøv at tjekke udvalget af den meget stabile tjekke Skoda Oktavia. Den er skruet rigtig godt sammen, ingen rustproblemer, solid teknik. Kan du leve med et ikke så smart ydre, lidt mindre plads på bagsædet og lav prestige, kan du sikker ikke gøre et meget bedre køb. Avensis er også et godt bud. God solid Toyota teknik. Tjek 1,8 VVT motorer for olieforbrug og tjek i øvrigt for ekstra rusbeskyttelse. Mazda og Nissan er begge gode solide biler, og har de ikke kørt for langt, så er de også et godt bud, såfremt de er rustbeskyttet. Strækker budgette lidt højere er den "firkantede" Vectra (fra 03 og frem) en meget solid og problemfri bil, med høj kvalitet i både karosseri, interiør - ikke mindst med suveræn plads, gode sæder, høj sikkerhed og god komfort. Servicerede benzinmotorer kører mange km. men undgå dieselmotorerne!
Outsideren kunne være en Mercedes - den gamle 124-er. Kanon komfort, god kvalitet og billig at holde kørende. de kører rigtig mange km. uden problemer, og her er sikkerheden også på plads. Undgå MB fra 96 til 02 da de ruster!. 124 T-model (St.car) er rummelig og er allerede en klassiker. Find evt. en importeret tysker med lavt km. og masser af udstyr i fin stand - det skulle ikke være umuligt. Ulempen på benzinmodellerne er selvfølgelig, at de ikke kører super langt på literen - men kan godt matche V70.
Kørselsbehovet har du ikke nævnt, og afhængig om det er stort eller lille, skal du overveje diesel. Dieselbiler er generelt lidt dyrere end benzin. Derfor, hvis du ikke har det store kørselsbehov vil du kunne få mere benzin- end dieselbil for pengene.
VIGTIGST af alt - tag ud og prøv, og find den model der passer jeres familie bedst. Forbered jeg omkring plads, motorstørrelse, vedligehold m.v. OG ved brugtbilkøb - og da ikke mindst hvis der handles privat - få den gennemgået af mekaniker dukender. Alternativt FDM. Udgiften her til kan være sparet mange gange hvis du prakkes et "sminket lig" på. Held og lykke! (også med bilkøbet)

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2008 kl. 09:42

Hej Morten.

Jeg har selv haft samme problem !!, rigtig mænd for tvillinger, så jeg gøre hver gang. Nok om det !. Der er ikke ret mange af de omtalte stationcars som har plads til tvillinge barnvogn !!, så det er nok den bedste anbefalding at du låner en tvillingevogn og køre ud til forhandler og tjekker det af .

Jeg kan sige at i vores tvillinge famlie har vi saffet os som bil nr 1 en Galaxy fra 2005 og som bil 2 en renault senic fra 2000. Den er der plads i og børnende sidder godt og sikker .
Go´ jagt...

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2008 kl. 11:22

Jeg vil også anbefale en Mondeo.

Det er måske ikke den mest sexede bil, men den kører godt, har masser af plads, og er til at få til en god pris. Især hvis du venter til efter årsskiftet, hvor der er en masse leasingbiler, der skal ud på markedet. Det presser priserne på de modeller, der typisk er mange firmabiler af - heriblandt Ford Mondeo.

Har selv haft en, som jeg solgte om sommeren 10.000 dyrere end jeg købte den i januar. Min var med automatgear, og det er ikke ubetinget fedt, da den kun havde 4 gear. Den brugte en del benzin, og er dyr at reparere, hvis gearkassen går i stykker.

Hvis ikke man går op i HK, vil jeg yderligere tro, at en 1,8-er gør jobbet fint.

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2008 kl. 20:17

Hej!

Vi har selv tvillinger og en Odder Tvillingevogn og en Ford Mondeo fra 2002. Barnevognen kan godt være bag i både med kasse og hjul, men så er der heller ikke plads til andet og den skal kantes ind.
Vi prøvede også i en Ford Focus og der kan den også være med det hele.

Bortset fra det så er vores ford Mondeo en skodbil, men vi har vist bare været uheldige;-/