Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-11-2008 kl. 13:09

Med et barn, og evt. nummer to indenfor kort tid, skal I ikke vælge en lille ny bil. Det kommer I helt sikkert til at fortryde.
50.000 kr rækker til en fornuftig størrelse bil, hvis I vælger en 8-10 år gammel model.
Selvfølgelig er der sket meget med sikkerheden indenfor de sidste 8-10 år, men allerede dengang havde de fleste biler altså abs, airbag, kollisionszoner etc.
I dag er ESP så ved at være standard, og selvom det selvfølgelig er at foretrække, kunne det ikke få mig til at vælge en ny bil, som så er alt for lille til familiens behov.
Husk iøvrigt også at vælge en bil med aircon eller klima, da det ikke er sjovt at have små børn i en varm bil, når I skal på sommerferie.

Jeg vil mene, at denne bil er et godt køb:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-Expressive-Plus-st.car-5d_ID697500145.htm

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

13-11-2008 kl. 16:04

må lige sige jeg hælder også til brugt bil...
Du kan godt finde en fornuftig forsikring hare man giver sig til at ringe rundt til alt og alle... f.eks. kan godt være du ikke har haft bil før, men din eks sammenlever havde, så kan du stjæle noget ancalitet (stavet forkert) fra den person. der er mange smuthuller.

Grunden til du skal vælge brugt, ville være efter min mening at du kommer til at spare penge ved gensalg/skrot. Mange nye biler mister utroligt meget, specielt hvis det er en bil der køre vildt mange af rundt el. den er i den modsatte grøft. eks. min bil som er købt i november 2007 har idag mistet ca. 130.000 arv arv arv. sidste gang jeg køber ny bil. med mindre jeg selvfølgelig blir mangemillionær. Og du blir ligeså glad for en ny brugt bil som en ny bil... det er jo stadig nyt for dig!

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

13-11-2008 kl. 16:17

du vil smide 150.000 i en ny bil. hvorfor ikke finde en brugt der er 2-3 år gammel til samme prisleje ????

Hvis det handler om lån
Renterne i banken er billige end hos et financerings selskab via en bilforhandler...
De giver dig også tilbud på bilforsikring ved køb af brugtbil.

F.eks Kæresten, 22 år gammel, kørekort 1 år fuld Kasko, vejhjælp årligt 4695,-

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

13-11-2008 kl. 20:07

hvis i påregner at få flere børn så pas endelig på ikke at købe en for lille bil..... så ender det med at i skal ud og skifte igen og det koster hver gang.

I vores familie slugte vi skammen og startede med en Berlingo - en drøm med hensyn til plads også er det en billig og holdbar bil uden de kendte franske forbandelser !

Er den for grim så overvej en Nissan Primera St.car - en pæn sikker bil med god plads og godt med komfort udstyr - men gå efter en der har fået rust behandling.

Alternativet kunne være at købe en Ny Ceed Stationcar.... dejlig bil men den koster så lidt mere end det i har regnet med.