Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

06-11-2008 kl. 22:44

Alfa'en er det lækre valg, men du kommer nok til at æde en stor afskrivning på den.

Mondeo er mere fornuftig, og absolut også en velkørende bil.
Du burde dog sagtens kunne finde en model med færre end 218.000 km, hvis du vil betale op til 140.000 kr for den.
Du kunne f.eks. snuppe denne med fuldautomatisl klima og kun 100.000 km: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-2,0-145-Trend-5d_ID230602221.htm

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-11-2008 kl. 09:04

Hej Stefan,

Du vil blive ked af at køre på værksted i tide og utide med Alfa'en - har selv dårlig erfaring fra tidligere og desværre bekræftelse fra mekaniker, at Alfa'erne er bygget til Italien - ikke det kolde nord!
Jeg kan varmt anbefale dig at kigge efter en Peugeot - det ER gode biler - kunne selv have fundet på sloganet i deres kampagne. :)
Der er masser af komfort og køreglæde bl.a. i form af mange gode detaljer samt ikke mindst fed trækkraft. Men vælg en benzin-model,
med ganske få km uanset årgang (de ligner hinanden) find en nautral farve og med måske et godt anlæg når du skal køre meget og glæd dig så over, at driftøkonomien ikke slår bunden ud af dit julebudget. Du finder mange gode 307-modeller på databaserne, så
det ER muligt, har lige set dem igennem. Held og lykke.

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

20-11-2008 kl. 17:13

Jeg har en 156 1,9 16v RST altså diesel udgaven med 140 hk.
Den har jeg rundet 275.000 km i nu siden jeg købte den fra ny i 2004.
Det jeg har fået lavet på den ud over normal slid som bremser osv er en ny egr ventil ved 265.000 km og nye trækaksler ved 274.000 km (de koster alt incl 6700 kr v. car centre) Så jeg har svært ved at følge dem der siger at de er på værkstedet hele tiden (måske de skulle finde sig et ordenligt værksted?) Som sagt før, en TS og en JTS motor kan bruge en del olie så specielt i starten til man kender den skal man være over den og tjekke olie hver gang man tanker.