Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
16-10-2008 kl. 15:24
F.eks. ville en Audi Q7, VW Caravelle eller Land Rover Discovery med syv sæder være oplagt til småbørnsfamilier men ak, nej ;-(
Jeg stemmer for at der indføres en rabat i bilafgiften jo flere børn man har og skal køre med !
Profil slettet
16-10-2008 kl. 15:51
De to andre ved jeg ikke lige hvad jeg selv ville vælge, men Opel Zafira er større en Touran.
Leo Rasmussen
bruger siden
20-12-2007
16-10-2008 kl. 16:37
Har selv tre børn i alderen ½, 4 og 5½ år.
Valgte for ½ år siden en Renault Grand Scenic med 7 sæder (1.5Dci)
Vi har lige været et smut i England med hele pick-pakket. overnattede 4 forskellige steder. dvs pak ud pak ind osv. Her har det været lækkert med den god plads til både kufferter og barne vogn. Sæderne bagi (midterste række) er seperate, og kan indviduelt forskydes i længden.
Vi havde fordelt det således, at de to største børn sad på de yderste pladser med en voksen i midten. Det fungere upåklageligt. pga den gode bredde i kabinen har den voksne god plads i bredde og i længden idet mellemrummet mellem de forreste sæder kan disponeres til benstræk mv. Renaulten har mange rum, som er rare at have til disposition på sådanne en tur. F.eks. kunne vi gemme DVD afspillerene i rummene under gulvet (under gulvtæppet) i skufferne under sæderne kunne vi gemme rejsepapirne. Ude af sigte men dog hurtige at nå.
Om du er tl Renault må du selv om. Men dette er vores 2 Renault og kan konstatere at den ikke er bedre en alle de andre biler vi har haft, men mht sikkerhed og ikke mindst rust er det blandt markedets bedste biler pt. (FDM/ADAC).
Din opgave med tre banesæder er dog ikke altid lykkelig løst med en mini/midi MPV. Tre barne sæder på rad på bagsædet er IKKE lykken med mindre du køber en VW Caravelle. (Her vil jeg gerne frabede mig kommentare fra uvidende fædre/mødre med færre end 3 børn). Det er ikke lykken at fat spænde sikkerhedsselerne nede mellem dybe og supersikre barnestole! Da vi valgte bil anvendte vi en lidt akademisk vinkel til at starte på. Bilen skulle være så bred som muligt! Uanset bredden på Touran/Zafira/Picasso/Scenic mflr. vil nævnte problemstilling opstå. Derfor vil jeg understrege, at du skal forvente et barn på det ene forsæde og en voksen på bagsædet. Med disse informationer bør du og din familie tage ud og prøve de biler som falder jer ind. Men husk! tag jer tid til at montere hele "lortet". ind med alle barne stole plus evt. barnevogn, hund og hamster. Det er for trist at spendere næsten 400.000,- hvis din dagligdag forpestes af krampagtige kørestillinger for at familien skal kunne være der.
PS Det er lækkert med 7 sæder, når miniput holdet skal til fodbold.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
16-10-2008 kl. 16:46
Ironi kan forekomme....
Profil slettet
22-10-2008 kl. 14:26
Men da vi i vores familie kører mange km. om året, valgte vi at skifte til en VW Touran 1,9 TDI med 105 HK. hvilket er dømt som det bedste køb af flere bilorginationer, samt forhandlere når disse spørges til råds! Vi har nu haft den 1 år, og kan kun rose den i høje toner! Langt på literen (ca.17-18 km) på langture igennem Europa, og ingen problemer overhovedet! 30.000 km. Service koster ca. 4500.-kr. i DK, så vi valgte at køre til Oldenburg i Tyskland, og fik samme service for 2175,-kr. og med samme garanti som overalt hos VW. Samtidig fik vi en hyggedag dernede, da servicet kun tager ca.1-1½ tim. Og de er MEGET grundige med deres service i Tyskland, grundet deres Tüv bestemmelser og syn! En stor fordel, og sikkerhed for at bilen er iorden når man kører derfra! Så held og likke med dit valg af bil! Og så kan du få den med 7 sæder!
Torben Pedersen
bruger siden
20-04-2008
23-10-2008 kl. 20:28
Hvis det handler om Touran vs Zafira er valget nok Touran, men hvorfor ikke kigge på en Renault Grand Scenic? Den har den støjsvage common rail diesel motor (som VW endelig også er begyndt at praktisere i deres nye diesel-versioner mod den gamle dyse-udgave med traktorlyden), og så får du ikke kun ekstremt meget mere udstyr - du får det også op til 100.000 billigere!
"Jamen, en Renault taber i værdi" - og ja, derfor er der gode handler at gøre lige nu. Jeg har set Grand Scenic fra 2005 og 2006 med ca. 50.000 km. på tælleren og masser af udstyr til under 250.000 kr. - og så kan du jo bruge de sidste 50-100.000 kr. på noget sjovere.
Vi har selv en Grand Scenic i 2,0 16v benzin udgaven, og der er simpelthen plads til så uendeligt meget bagage og børn i den, så man tror det er løgn. Bagsæderne kan tages ud eller forskydes indivituelt, der er dobbelt isofix deromme (+ en på forsædet), og børne-spejlet til overvågningen er en genial praktisk ting. Dertil kommer masser af skjult aflægningsplads til børnenes legetøj, fri passage langs bagsæderne og et super udsyn.
Kig efter modeller med midter-boks (ekstraudstyr til ca. 5.000 kr.) og indbyggede sol-afskærmning bagtil (igen genialt).
Jeg har intet mod VW, men kan kun anbefale dig at tjekke Grand Scenic, som p.t. er "most value for money" på brugtmarkedet, hvis du spørger mig. Og jeg er meget glad for vores!
Mvh.
Torben