Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Simon Brix

Simon Brix
bruger siden
07-07-2005

12-10-2008 kl. 22:51

Jeg har ingen erfarring med Forden, men har prøvet Peugeot'ens 1,6 HDi, og den er er enormt god. Masser af bundtræk fra helt lave omdrejninger, og momentet forbliver op igennem omdrejninger. Jeg har ligeså personligt kørt adskellige hundrede kilometer i en 407 SW, og det er en dejlig bil, og jeg kan kun forestille mig, at den bliver bedre af en moderne HDi! Held og lykke

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-10-2008 kl. 10:15

Mondeo er klart den lækreste af de to nævnte biler, men jeg er enig i, at det ikke er et godt motorvalg.
2,0 tdci havde været perfekt, men den er meget dyrere.

Måske du kunne overveje Mazda 6 st.car i stedet. De har ret gode firmabilpriser som leasing, og det er som Mondeo en ny og moderne model.

Også Honda Accord kunne være en oplagt mulighed. Den er ikke så rummelig som Mondeo og Mazda 6, men vil mene, at den mindst matcher 407 på det område - og alle andre områder iøvrigt.

og så er der jo også den nye C5, som du kan få med samme motor som Peugeot'en, men selve bilen er mere moderne.

Hvis det ikke er så vigtigt for dig, om modellen er helt ny, så kan man få Vectra ekstremt billigt som firmabil, da Opel netop nu er ved at skyde de sidste modeller af, før Insignia tager over.

Henrik Clausen

Henrik Clausen
bruger siden
09-07-2007

13-10-2008 kl. 14:21

Jeg har selv en Mondeo 100HK, indrømmet det er ikke en raket, men når det er sagt så vil jeg også sige at de 100 Diesel HK rækker fint til dagligt brug. Det er samme motor som den 30.000 kr. dyrere 125 HK version, dvs at i teorien kan der blot indlæses softwaren fra 125 hk´eren så er der 125 Fabriksheste, uden Chip! - men det der er væsentlig er køreglæden ved den nye Mondeo samt udstyret. Den er vandvittig godt støjdæmpet, jeg har endnu ikke oplevet en bil der er tilsvarende lyddød som denne. Køres der fornuftigt går den let 20 km/l i snit målt over en tankfuld. Husk den uundværlige fartpilot, den er ikke standart desværre

Thomas Stenstrup

Thomas Stenstrup
bruger siden
09-09-2008

21-10-2008 kl. 21:30

Har du valgt din nye bil....

Ellers vil jeg bare sige at INGEN kan matche 407 lige pt.
Altså med de priser de ligger i pt.
Beskatningsgrundlaget for en 407 SW 1,6 Hdi er ca. 260.000,-
Stik den Ford....

Steen Baggersgaard

Steen Baggersgaard
bruger siden
12-11-2006

06-11-2008 kl. 19:52

jeg har selv en S-Max med den nævnte motor. Der findes en løsning på resonans og vibrationer - hvis du er interesseret i at høre hvordan, så giv lyd steen@baggersgaard.dk

Profil slettet

Profil slettet

15-11-2008 kl. 20:15

Sierra udgik i 1992 og de der ford commonrail-motorer (bl.a. 1.8TDCI) fandtes ikke dengang!.

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2008 kl. 10:40

nej, men støbejernsblokken fandtes dengang, og det er den de har bygget videre på.

preben sørensen

preben sørensen
bruger siden
17-02-2005

01-12-2008 kl. 15:01

der er altså noget sludder at de vil falde i værdi hvis der kommer andre miljøkrav.fordi en bil skal aldrig opfylde andre miljøkrav end dem som var gældende den dag den blev typegodkendt.

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2008 kl. 20:27

Skal det nu være en dårlig ting at man bruge gamle gennemprøvede dele fremfor nye skrammel dele, som ikke er testet ordentligt... Nu arbejder jeg tilfældigvis for Ford, og som mekaniker er man i hvert fald ikke i tvivl om hvilken en motor man ikke skal vælge. 2,0 Tdci i Smax... Der er godt nok blevet skift mange motorer og gearkasser i dem, allerede nu...