Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael Boelsmand Højholdt

Michael Boelsmand Højholdt
bruger siden
04-06-2005

24-10-2008 kl. 08:56

Ang. bilens stand - paneler, og inderskærme som allerede skrevet, samt dørbunde og torpedoplade. Faktisk er E30 ikke slem til at ruste, men de har jo nogle år på bagen. Forhjulophæng og bøsninger bag kan ødelægge køreoplevelsen, så sørg for at det er i orden.

E30 blev facelifted i 1988 - så find en efter 1987 hvis du gerne vil have "de nye baglygter" mm. E30'erne fås med en mængde udstyr, herunder soltag, elruder, sportsstole, og enkelte med airconditioning. Som minimum mener jeg du bør købe en med servo. Bemærk at edr ikke er skivebremser i bag på alle modeller, men den bremser udemærket med tromlerne.

Valg af karrosseri model afhænger af din smag - touringen er god mht plads, men støjer lidt i kabinen - 4 dørs er meget anvendelig mens mange mener at 2 dørs versionen er den "rigtige" - hvertfald den mest sportslige.

Valg af motor er en smagssag - jeg ville foretrække 325'eren men den kan være meget svær at finde i en velholdt bil. Her er chancen for at finde en god 320 større, og den lyder stadig sprødt og trækker godt. Hvis motoren står af kan man som Jon Pejtersen skriver lægge en M50 2,0 24V med 150 pf i.

Jeg har tidligere haft 1x E30 320i og 1 x E30 325 iT, E34 525 24V, E36 328iT - og er nu tilbage ved E30 320i. Fandt et tysk importeret eksemplar med kun 92.000 km. Det er meget bil til pengene og jeg mener du får forholdsvis bedre bil her end i E36, hvis du køber et rustfrit eksemplar, gerne med få km - og så gå efter en der IKKE er stylet / skruet i stykker.

Knæk og bræk med købet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2008 kl. 16:40

Vil helt klart kigge efter bilen syd for den danske grænse Jeg hentede selv i 2006 en E46 323I fra årg 2000 hjem og ved selvfølgeligt godt at en E30 kan det nok ikke svare sig at hente rent økonomisk men rust mæssigt, og med mere udstyr i bilen kan det godt betale sig jeg sparede ca 70-75000kr på min bil da alt var betalt og bilen var på danske plader, Jeg solgte desværre bilen i 2007 pga jeg fik rigtigt langt på arbejde, og den på dette grundlag ville køre mange kilometer så jeg solgte den og fik en billig bil der ikke taber så meget i værdi pga mange km.

men tibage til E30 kig evt på 3xw.ebay.de

Sidst rettet: 24/10-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg