Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

06-10-2008 kl. 14:48

Af gulplademodeller med plads til 3 i bredden, og af nogenlunde normal personbilsstørrelse, findes vist kun Honda FR-V og Fiat Multipla. Hvor langt de kan køre pr. liter aner jeg ikke, men jeg kan dårligt tro, at du kan finde en diesel-Honda til under 120.000 kr., da det dels ikke er en ret gammel model, dels er en ret dyr bil fra starten af.

En mindre kassevogn, a la Citroen Jumpy kan muligvis leveres med 3 anstændige sæder foran? Citroen må kunne svare.... Men det er jo en noget anden køreoplevelse end i en nyere gulpladepersonbil.

Løsningen med et eftermonteret sæde i midten er, omend den er lovlig nok, efter min mening lige til at lukke op og skide i. Der var i hvert fald ingen i min familie, heller ikke svigerfamilien, der ville blive placeret der i midten, hvis jeg havde sådan en bil....
Jeg har simpelthen ikke tillid til at det kan laves godt nok, når man betænker hvor store beløb bilfabrikkerne poster i udviklingen af sikkerhedsudstyr, i forhold til hvad en eller anden tilfældig autosadelmager / metalvarefabrik / blikkenslager / plattenslager har af midler til samme udvikling. Og så med en sølle hoftesele at gøre godt med? Det er på 60'er niveau!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

06-10-2008 kl. 15:12

De tre forsæder har været behandlet i tidligere tråde. Som allerede nævnt er der "kun" Honda FRV og Fiat Multipla, der er født med 3 forsæder, hvor seler, airbags og øvrig indretning er tilpasset 3 sæder. En Multipla diesel går vel omkring 15 km/l på en liter diesel. Kan godt findes til prisen, endda den nye model. FRV kører omkring det samme pr. liter disel, dog tvivler jeg på at den kan findes til prisen - ikke her på sitet. Næste mulighed er lidt større varevogne - her er der dog sjældent tale om samme komfort og køreegenskaber, så det er en svær opgave.

Profil slettet

Profil slettet

06-10-2008 kl. 18:15

Er der den bestemt grund til at det skal være gulplade? Skal du køre med store ting i varerummet eller hvordan?

For ellers rækker 100-120.000 fint til en glimrende hvidplade bil, der hverken er for lille eller for gammel.

Og med et kørselsbehov på 10.000 km/år er det måske slet ikke en dieselbil du skal ha..?

God biljagt :-)

Vh Anders

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

06-10-2008 kl. 20:55

Med 10.000 km om året ser jeg ingen grund til at købe en dieselbil. Din besparelse på brændstof vil være 2500-3000 om året.

Og hvis du spekulerer i at eftermontere et ekstra sæde i en dieselbil så har du vel allerede brugt de første par års besparelse på det...

Profil slettet

Profil slettet

07-10-2008 kl. 11:39

nu du snakker Citroén er en berlingo HDI/Peugeot Partner HDI (ja jeg mente en på hvideplader, SORRY !)så ikke den rette vogn til hund /barnevogn ??

mon ikke der kan fås noget til prisen + du sparer de ekstra 5080 i tillæg for privat brug

sikkerheden er nok en smule bedre end ved et ekstra sæde i midten

Børn hører til på bagsædet ( for deres egen skyld)

bare et forslag

Sidst rettet: 27/10-08

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2008 kl. 08:55

Jeg tror at Jesper har tænkt på en hvidplade partner/berlingo (som også fint fås inden for prisrammen)