Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henning Hansen

Henning Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-10-2008 kl. 20:18

Hej
Jeg har en Toyota Sportsvan 2,2 TD årg. 2001, og har kørt små 80.000 km i den, siden jeg købte den i februar 2007. Bilen har nu gået ca. 271.000 km, og indtil videre har den ikke været på værksted andre gange, end når den har været til de foreskrevne serviceeftersyn.

Dieseløkonomien er ikke noget at skrive hjem om. Jeg kører i snit 11,4 km/l. Dertil skal dog siges, at jeg størstedelen af min kørsel er motorvejskørsel - hovedsageligt med hastigheder mellem 110 og 140 km/t.
Jeg har i en periode forsøgt at køre meget brændstoføkonomisk (ingen motorsvejskørsel, ingen hårde accelerationer, ikke over 80 km/t osv.). Til trods for ihærdige forsøg, har jeg dog ikke været over 13,8 km/l.

Jeg har fået eftermonteret aircondition i bilen i foråret 2008, og meget imod mine forventninger har dette ikke kunnet aflæses på brændstofforbruget. Den bruger ikke mere diesel, selvom jeg flittigt har brugt a/c anlægget.

Jeg vil godt give Emil Frederiksen ret i, at bilen larmer lidt. Især når man kører motorvejskørsel, er der en del støj i den. Jeg ved ikke om det muligvis hænger sammen med, at der går med ret høje omdrejninger, taget i betragtning at det er en diesel. Til påstanden om at bilen lugter, kan jeg kun sige en ting: Hvis din bil lugter, så prøv at gøre den ren. Min bil lugter i hvert fald ikke af andet end bil, og ikke stærkere end andre biler.

Hvad accelleration angår, så er det bestemt ikke nogen racerbil. Den er lidt langsom i optrækket, men omvendt har jeg også kørt i biler, som endnu langsommere.

Alt i alt er jeg glad for min Sportsvan. Det er en dejlig behagelig og driftsikker bil. Dog med det lille men, at den ikke særlig brændstof økonomisk og har lidt for meget støj i kabinen ved motorvejskørsel.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg