Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
02-10-2008 kl. 20:32
Forsikring af Ceed er Kr. 3.800,- fuld Kasko uanset alder.
Held og lykke med købet
Profil slettet
03-10-2008 kl. 05:50
Hvorfor prøver du ikke at se på en Octavia TDI den er kun lidt dyrere end Kiaen,men kommer noget tættere på Passaten i køreoplevelse, og kvalliteten er også mindst på højde med Passat,der er forøvrigt også noget mere plads i den end i kiaen, og så vidt jeg hører og læser så betaler man en meget høj pris for den 7 års garanti på kiaen i form af hyppige og dyre serviceftersyn, man kan jo også købe guld for dyrt. (hvor mange større rep.forventer man at få på 7 år eller 150000 km...) Spørger du Toyota folket er jeg sikker på at svaret er 0, men selvfølgelig kan det ske,men det bør på så forholdsvis ny en bil være en undtagelse.
Håber du kan bruge rådet.
Ps. Har lige læst en test i det nye FDM blad hvor de skriver at de kun har kørt 16,4 km/l ien Kia Ceed sw crdi, det er for det første 4 km/l mindre end den er opgivet til :-( det er for dårligt, men det er også 2-4 km/l mindre end en Octavia.
Mvh.Peter.
Sidst rettet: 3/10-08
Profil slettet
03-10-2008 kl. 07:13
Du får 12-14.000 i rabat på en ny ceed bare ved at spørge.
Ville selv vælge ceeden, men jeg kan godt forstå, du er i tvivl. Største ulempe synes jeg er de dyre og ofte service - hver 20.000 km og 3.500 for et lille og 4.500 for et stort. Og jeg ville ikke turde et uautoriseret for jeg ville være bange for at miste garantien, selvom de skal holde den alligevel.
Michael N
bruger siden
06-04-2005
03-10-2008 kl. 20:00
Passat er en klasse over KIA Ceed, både størrelse og kvalitets mæssigt.
Så valget er vil du have en ny bil eller en brugt passat med ikke så få km på tælleren.
Skal du have en Passat så må du op i en 2.0 tdi..... den lille 1.9 tdi er altså en traktor motor.
Passat har i flere undersøgelser ligget i bunden i tyskland m.h.t. fejl... men herhjemme er den udråbt til at være problem fri... hmmm døm selv og kig evt. hos Adac og andre tyske sider inden et køb og husk at er der fejl på en brugt diesel motor så koster det kassen at få den lavet.
Skoda kører kampagne på octavia også diesel igen skal du gå efter en 2,0 tdi - den trækker suverænt.... jeg var tæt på at vælge en Skoda men endte med en Ceed...... og jo du kan presse forhandleren på prisen f.eks ved at få ekstra udstyr med
KIA Ceed SW har en god diesel motor med kræfter nok selv i 1,6 crdi, den har 7 års garanti og du behøver ikke benytte KIA værksteder til at servisere bilen for at beholde garantien.
Jeg har nu haft min KIA Ceed SW 1,6 crdi i 2 måneder, den har rundet de 4500 km og på en tur fra Gråsten til Nordfyn gik den 18,2 km/L med 2 voksne+2 børn + fuld ferie bagage..... så myterne om hvor lidt den reelt går er altså mange.... kører du optimalt kan du godt nå de 20 km/l
Jeg kan kun anbefale en Ceed SW så ud og prøv den og se om det er noget for dig.... ellers er der jo en Octavia Combi som er et godt alternativ.
Held og Lykke
Profil slettet
04-10-2008 kl. 17:27
Om du vælger FIS eller Tdi er jo mest om du er til benzin eller diesel, herinde er der nok flertal for diesel,men jeg vil nu til enhver tid vælge benzin så længe der ikke er mange penge at spare. For det første er den billigere i indkøb og i de fleste tilfælde også i ejerafgift og på langere sigt i service/reperationer,for det andet lyder den bedere(jo moderne dieseler larmer også) og for det tredje så siger alle diesel fans at de trækker så godt,jo men havde de nu købt benzinmotor for ligeså mange penge,havde der altså ikke været den store forskel.
men det er jo nok lidt en smags sag, så det er svært at diskutere.
Ps. selvfølgelig kører en diesel lidt/noget længere på literen,men samlet set er der ikke den store forskel, med mindre man kører rigtig mange km/år (35-40000+)
Mvh. Peter.
Sidst rettet: 4/10-08