Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

29-09-2008 kl. 18:24

Altså - hvis parametret er plads, må jeg henvise til Berlingo. Der er diesel og plads fra 210000 kr - men der er nok merre at tage hensyn til i dine overvejelser... Den kører lige knapt 20 km/l - men - ifølge ejertilbagemeldinger er der alligevel langt fra de lovede km/l i Kiaen og til de faktiske.
Men .. hvis du vil en klasse over C'eed, køre over 20 km/l og ikke bøde mere end 250000 ... er der ikke mange muligheder.
Med andre ord - du er nok nødt til at gå på kompromis et sted. Pladsen kan du ikke undvære - jeg forestiller mig, den financielle max-grænse er gældende - og så er der brændstoføkonomien tilbage...

Med mindre... du finder plads til dine børn i Kiaen. Ville det eventuelt være muligt at udskifte barnestolene til smallere modeller? Bare en tanke...

God jagt - -

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-09-2008 kl. 20:08

nu ved jeg ikke om det skal være fabriksny, men ellers er der mulighed for en 307 SW. Det må være muligt at få en af de sidste årgange til en favorabel pris. Har dog ikke tjekket det ud.

Husk at der er forskel på 307 SW og 307 st.car. Førstnævnte har 3 enkeltstole og glastag, og st.car har alm bagsæde (2 pladser og en "pukkel" i midten)

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

29-09-2008 kl. 21:54

regn med ca. 18-20 km/l i praksis for diesel udgaven (afhængigt af køremønster). Men om den kører 18 eller 20 km/l er altså lidt ligegyldigt i det store regnskab.. ved 20.000km/år er forskellen ca. 1.000 kr. om året eller 85 kr./md.. ikke ligefrem voldsomt i et bilregnskab :-).. så hæng dig ikke for meget i km/l.. med mindre den lige rammer en afgiftsgrænse mht. fabriksopgivelsen.. for det er jo den der angiver afgiften.. selvom den ikke kan køre det i virkeligheden :-)

Cee'd er sikkerhedsmæssigt en bedre bil end Berlingo... udover at kvaliteten er bedre efter min mening og erfaring.

KAN godt være et problem med 2 barnestole + et barn uden på bagsædet i en Cee'd SW.. som Ulrik nævner så kan det være meget afhængigt at hvilke stole det drejer sig om!.. nogle stole fylder meget i bredden.. 5-10cm forskelle i bredden er ikke unormalt modellerne imellem.. så jeg ville klart vælge en cee'd SW og så købe stole der kan være der.. og så er det jo bare at prøve om de kan være der..

Profil slettet

Profil slettet

29-09-2008 kl. 22:37

Hej

Køb en Xsara Picasso med den suveræne 1,6 hdi.
Masser af plads og fin økonomi. 3 separate sæder bagi.

mvh. Ole