Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008
28-09-2008 kl. 22:21
Hej
Min far har en fabia st.car 2006 med 1.4 tdi. De sidste 25000 km har han holdt 22.9 km/L. Den går sjældent over 90 km/t så han kør pænt, og det er blandet landevej/by han kør. Det er uden de andre forbedrende tiltag for brændstoføkonomien der er i greenline, så det burde være muligt at køre 24 km/l hvis man kør meget pænt...
mvh Jacob
Min far har en fabia st.car 2006 med 1.4 tdi. De sidste 25000 km har han holdt 22.9 km/L. Den går sjældent over 90 km/t så han kør pænt, og det er blandet landevej/by han kør. Det er uden de andre forbedrende tiltag for brændstoføkonomien der er i greenline, så det burde være muligt at køre 24 km/l hvis man kør meget pænt...
mvh Jacob
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
29-09-2008 kl. 08:38
Fordi prisen er så rimelig som den nu er (kender ikke udstyrsniveauet i greenline kontra ambiente) så kan du vel nærmest ligesågodt købe den. Men du kunne sikkert ligesågodt købe en "almindelig" og sætte mindre michelin energy dæk på den (gearing osv er nok også ændret, men det er ligefedt hvis du alligevel ikke kører "grønt").
Jeg tror ikke du skal satse på greenline for diesel økonomien, men mest for det grønne navn - det er noget image styret markedsførings gøgl som VW gruppen mestrer til fulde - og det er jo helt ok - men det er en bovlam trend - hvad om de holdt en grøn linie generelt?!?!
Ikke desto mindre virker det - og det giver et "grønt" image :-)
Jeg tror ikke du skal satse på greenline for diesel økonomien, men mest for det grønne navn - det er noget image styret markedsførings gøgl som VW gruppen mestrer til fulde - og det er jo helt ok - men det er en bovlam trend - hvad om de holdt en grøn linie generelt?!?!
Ikke desto mindre virker det - og det giver et "grønt" image :-)