Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
25-09-2008 kl. 12:07
Fx. "Post"-bilerne: Berlingo/Partner, Renault Kangoo, Fiat Doblo, VW Caddy
Og så er der jo også: VW Touran, Toyota Corolla Verso, Peugeot 307 SW (ikke st.car), Citroën Xsara Picasso, Citroën C4 Picasso, Renault Scenic... det var hvad jeg umiddelbart kunne komme i tanke om. Hvis der er nogen jeg har glemt er det ikke med vilje..
Vh Anders
Profil slettet
25-09-2008 kl. 13:41
Som Kim så rigtigt skriver skal du gå efter 3 enkeltsæder på bagsæderækken da det er det eneste rigtige til tre barnestole/selepuder.
En anden god feature kan være to ekstra sæder i bagagerumsgulvet som kan foldes op, hvis I skal have en eller to legekammerater med i bilen.
Har selv en Touran og benytter normalt kun to sæder på bagsæderækken (det midterste sæde er klikket ud og de to yderste sæder rykket ind i positionen som forsæderne) så det er let for børnene, at komme ind og ud.
Men som minimum tre enkeltsæder på bagsæderækken.
God jagt.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
25-09-2008 kl. 13:55
Jeg vil derfor mene, at du skal op i de helt store biler af denne klasse, før du har plads nok.
Dermed udelukkes Altea, C-Max, Mazda 5, Corolla Verso, 307 SW, Zafira, Touran med flere.
Der imod passer Grand C4 Picasso, Grand Scenic og S-Max godt til dit behov.
S-Max kører (klart) bedst, men er ret dyr. Der imod byder både Grand C4 Picasso og Grand Scenic på meget bil for pengene.
Alternativer er - som du selv nævner det - Berlingo, som jo faktisk er en helt ok bil i nyeste udgave.
Den er ufattelig praktisk, og så er den jo meget billigere end de andre.
H P
bruger siden
06-01-2004
25-09-2008 kl. 17:10
Tag ud og se den nye Berlingo XTR diesel med 110HK.
Den er rimelig fræk, den kører supergodt (undervognen er på basis af C4 Picasso), og du kan få Soltag,DVD skærme osv. og så er der stadig til 2-3 sommerferier :-)
Bo Jensen
bruger siden
06-01-2004
01-10-2008 kl. 12:48
Profil slettet
Profil slettet
René Kaldal
bruger siden
15-02-2006
14-10-2008 kl. 18:21
Hvis ikke det er tilfældet har jeg lige købt en renault megane scenic
fra 98 det er billig bil og mange forskellige modeller ( diesel osv.)
fordelen er 3 h-seler i bag og bagsæderne kan justeres frem og tilbage.
Henrik Meng Funch
bruger siden
22-03-2007
14-10-2008 kl. 19:52
Og så kører en touran som det også nævnes andetsted supergodt.
Jeg mener Corolla Verso er nogenlunde samme størrelse som Touranen med hensyn til bagagerumsplads.
God jagt!
Niels Bay Christensen
bruger siden
01-04-2007
19-10-2008 kl. 12:54
Vi er en familie med 3 børn som står i samme dilemma med at finde den rigtige bil. Vi har haft en Opel Zafira til 7 personer. Den var faktisk rigtig god de første år. Der er plads til en hel barnevogn i bagagerummet og samtidig 3 gode sidepladser til børnene. Modellen før 2004 er dog kun med hoftesele i midten og det går kun så længe en af børnene sidder i autostol med H-sele.
Da vores mindste dreng forlod H-selen søgte vi bil igen og fandt en VW Multivan til 7 personer. Den er HELT fantastisk. Havde vi kendt den model, mens børnene var små ville vi klart have valg den allerede dengang. Der er plads til ALT i bilen - også skolekammarater og "svigermor". Vi var lidt bekymrede for om den var for stor til bykørsel og til "mor ved rattet", men det har vist sig helt ubegrundet.
Jeg tror at selv når børnene er flyttet hjemmefra vil vi beholde vores VW Multivan og bruge den til at køre Europa tynd. Det er en bil for livet!
Sidst rettet: 19/10-08
Sidst rettet: 19/10-08
Michael Larsen
bruger siden
22-09-2005
19-10-2008 kl. 20:32
mvh Michael