Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

22-09-2008 kl. 08:03

Hej Henrik.
Jeg har en fornemmelse af, at prisrammen er omkr. de 170000 kr. Ved ikke helt, hvor jeg har det fra ... åh jo - det kunne være overskriften??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

22-09-2008 kl. 08:09

Hej RJ,

Hvad med at lede i gruppen mellem de to, du foreslår? Der OK plads, fin komfort - og samtidig glimrende brændstoføkonomi. Det kunne være en Focus, en C4 eller måske en Astra?
Samtidig kan du finde biler, der ikke har kørt voldsomt langt endnu.

Kunne gulpladebiler være en mulighed? -Evt en tre-sæders Honda FR-V??

MVH Ulrik

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-09-2008 kl. 09:50

Hej R.J

Hvad med en C4 1,6HDi ?

Den har en fornuftig størrelse og den er superøkonomisk.

Penge og Privatøkonomi har kåret den til den mest økonomiske bil i klassen.

for ca. 170 kan du finde een som ikke har kørt så meget, og ifølge Penge & Privatøkonomi kan du faktisk TJENE PENGE, fordi den koster mindre at holde end du vil få i kørepenge.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-09-2008 kl. 11:51

Jeg er enig i, at du bør lede mellem de to klasser.
Kia Cee'd eller Hyundai I30 diesel kunne være muligheder, men koster nok lige en anelse mere end de 170.000 kr.
Ellers er Ford Focus 1,6 TDCI et glimrende bud. Den er både velkørende og økonomisk.

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2008 kl. 17:40

Så synes jeg knagme du skal være ordentlig kørende. Intet mindre end en BMW M5 er godt nok til en supersælger med vind i sejlende. Super performance og de første indtryk er reddet i denne bil : http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-M5-3,5-4d_ID802400155.htm

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2008 kl. 17:54

Ok - nej som assurandør bør det nok være så kedeligt og kønsløst som muligt :-( Min fantasi går desværre ikke så langt ned - øv... Men husk nu - livet er for kort til kedelige biler !!!

Per Sørensen

Per Sørensen
bruger siden
19-02-2007

26-09-2008 kl. 14:36

Hej igen RJ,
Lige en kort melding om min erfaring med Peugeot. Jeg har haft 3 stk hhv. en 306 2,0 HDi, en 406 2,0 HDI ST St.car og en 406 2,0 ST benzin St.car som alle har kørt fra 230.000 - 385.000 km i den tid jeg har haft dem 2003-2008, og jeg har ALDRIG haft problemer med nogle af disse biler. Derudover vil jeg da lige nævne at før jeg fik min første Peugeot var jeg MEGET skeptisk overfor de såkaldte "franske biler", men er kun blevet positivt overrasket. Pt kører jeg i en 407 SW 2,0 HDI SR St.car som har kørt 200.000 km som er en dejlig 6 gearet diesel, der kører som en drøm og er en rigtig flot og smart bil med komfort i topklasse da den har alt tænkeligt i udstyr inkl. klima, fartpilot, glastag mm.
Go' weekend :-)

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2008 kl. 21:27

Køb en bil så ny som muligt helst helt ny, og helst tysk oprindelse.

Det er opskriften på lave omkostninger og afskrivninger, for som konsulent kører du betydeligt flere kilometer end gennemsnittet, hvilket betyder du straffet hårdt på afskrivningen, ved forkert bil valg.

Driftsomskostningerne er stort set det samme på alle mærker, men afskrivningerne er der stor forskel på og det er det, der gør det billigt eller dyrt at have bil.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

06-10-2008 kl. 10:56

Han kører jo ikke alverden, så slap nu lige af med at sidde ordentligt. En octavia sidder du hverken dårligere eller bedre i end flere af de små der er nævnt her - Octavia er stadig "kun" en golf :-)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

06-10-2008 kl. 11:00

Glem de procentuelle afskrivninger, se på beløbet. Du skal ikke afskrive et særligt stort beløb på en billig bil. Find en hvor toppen af afskrivningen er taget - dvs. 20-35000 Km... godt 1 år gammel.

Profil slettet

Profil slettet

25-10-2008 kl. 09:35

Hold dig væk fra fiat & punto hvis du vil sælge bilen om et par år !!. Jeg har selv solgt og købt flere biler på bilbasen og er samme situation som dig med salgskonsulent job. Det kan godt være at en hyndai er en ok bil, men skal være ærligt !!, når nu du køre 30.000 om året og skal sælge bilen igen om 3 år har du kørt 90,000 km + det som der er på bilen tæller fra starten skal vi sige 50.000 ( det vil sige 140.000 ialt ). Hvor meget vil du selv gi´ for en Hyndai Getz eller en Fiat Punto som har kørt 140.000 kr ???. Jeg vil ikke eje eller ha´den !!, og der er sikkert nok flere som har den samme holding som mig.

Når du skal skifte bil ofte ( som jeg selv gøre ) skal du holde dig til biler som holder i værdi !!!!

Henrik Nygaard

Henrik Nygaard
bruger siden
10-01-2006

07-11-2008 kl. 08:33

Hej RJ

Jeg har selv en Grande Punto JTD 75 HK som jeg er glad for. Jeg har haft den i 11 mdr og kørt 34.000 km indtil videre. Den kører upåklageligt. Jeg har valgt at få fart pilot og klimaanlæg i bilen, hvilket jeg klart kan anbefale, da det øger komforten markant. Fart piloten kostede kun 2000 kr ekstra. Eneste anke jeg har er at jeg indimellem kører på de tyske motorveje, og der er en 1,3 JTD ikke på hjemmebane :-) På de danske motorveje går det dog ganske fortrinligt at følge med indenfor lovens rammer. Jeg kører i snit 20-21 km/L, og en lille smule mindre ved ren motorvejs kørsel.

Mvh. Henrik

Profil slettet

Profil slettet

08-11-2008 kl. 01:37

Tusind tak for din lomme filosofi omkring et godt og dårligt bilkøb:D Jeg mener nu at det er bedre, at man holder sig til reelle fakta og sætter sig ind i tingene inden man vurderer og sammenligner. Tillad mig at filosofere og generalisere som du gør. Men nu i Fiat's favør, for jeg synes altid at dette mærke får en masse uberretiget kritik :D! hertil vil hævde jeg at Skoda er gammel VW teknik og VW er gammel italiensk/fransk teknik :D og at Ford stadig ruster, omend det sidste er sandt, skal man jo altid forholde sig objektivt til tingene og vigtigst af alt vurdere bilen på egen hånd. Der er efterhånden så hård konkurrence blandt bilfabrikanterne, at det sjældnere sker, at der bliver lavet noget skrammel. Men her kommer så den enkeltes præferencer til et bilmærke ind i billedet. Ofte tror jeg, at mærket bliver bestemt udfra hvilket image som ligger til mærket, selvom det egentlig burde være den aktuelle bil uanset fabrikat, der bliver taget i betragtning. Men vi er jo alle farvede mht. til valg af bil, det gør det jo iøvrigt også meget lettere at vælge den nye bil når man først har taget skygklapperne på og f.eks. sat kursen mod den nærmeste Toyota forhandler de biler er jo altid 112% iorden :D

NB. Fiat Bravo fås iøvrigt ikke på gule plader