Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

John Christensen

John Christensen
bruger siden
12-03-2007

17-09-2008 kl. 11:51

Har selv kørt Vectra B i mange år, men det er jo en C du kigger på - Honda har ry for at være dyre med dele + service mm. Der er jo nok en grund til at "der ikke kører så mange af dem."

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2008 kl. 15:19

hvis det er samme pris, så vælg hondaen, klart bedst motor, og helt sikkert den med mindst afskrivning, da der jo kommer en ny vectra / insignia inden længe..

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-09-2008 kl. 15:34

Svært valg.

Hvis du kan lide sport, vælger du Honda.
Hvis plads og rummelighed der imod er vigtig, vælger du Opel.

Honda'en kører klart mest sporty, men Opel er lækker på de lange motorvejsstræk.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

17-09-2008 kl. 21:49

Honda ville være mit valg, jeg mener klart den er en klasse over Vectra, desuden syntes jeg ikke vectraens diesel motor er velkørende.

Designmæssigt syntes jeg at Vectraen er pæn men ville stadig vælge en Honda

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

19-09-2008 kl. 00:20

jeg ville normalt tage Hondaen men jeg køber aldrig en Honda med diesel motor med mindre det er en 4WD nej jeg ville tage Vectraen der har en rigtig dejlig motor (den samme som ligger i min fars Zafira) har godt nok aldrig kørt Vectra C men vil helt klart tage Oplen da jeg er vandt til motoren og aldrig vil købe en Accord med Diesel motor

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2008 kl. 22:06

Honda det er da nummer 1, det er überklasse og her får man virkelig noget kvallitet og ja , den er en klasse over Opel der i øvrigt kører med en FIAT diesel motor som de fleste Opel/saab/alfa/fiat gør den kører også sikkert fint men hvor længe ???

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2008 kl. 20:52

honda accorden .. den er nok bedst.

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2008 kl. 22:12

Det giver jo fuldstændigt sig selv. Her et par argumenter.

Honda går aldrig i stykker, og hvis uheldet skulle være ude yder de kulence i op til 10 år. Jeg var tidligere til vw indtil jeg prøvede en civic jeg havde i 10 år uden en eneste rep., dog en mindre en efter 10 som honda betalte. Accorden er tilmed bedre. Accord ligger i toppen af alle leasing lister over den mest fejlfri model. dieslen er nok den bedste dieselmotor, for ikke at snakke om gearkasserne. Accord mod en vectra, her ville kun en uvidende tåbe vælge en opel.

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2008 kl. 22:16

Du ved da overhoved ikke hvad du snakker om. Honda holder med garanti mindst dobbelt så længe som en vectra, både rustmæssigt og mekanisk.

Nicolaj Nielsen

Nicolaj Nielsen
bruger siden
10-03-2006

27-09-2008 kl. 19:19

Jeg erhvervede mig en ny Opel Vectra 1.9CDTi St.wagon 150hk her i den tidlige sommer. Det var ikke min 1. prioritet men efter at have fået et godt tilbud, var der ingen tvivl. Jeg har nu rundet 20.000km i den og må indrømme at det er solidt kram. INGEN fejl, lyde eller lignende har der været - motoren er stærk og støjsvag (ex. i forhold til Passat), den kan være økonomisk at køre i :-), vel nok klassens mest rummelige bil. Jeg kan kun KLART anbefale bilen - var skeptisk over Opel men det har jeg ædt i mig igen. Jeg har haft Alfa, Volvo, Passat og denne er den mest gedigne af dem alle.

Så jeg vil prøve begge biler MANGE gange inden. Kan i hvert fald kun sige GODT om Opelen