Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-09-2008 kl. 15:02

Det er dyrt at skifte bil, så hvis I planlægger en familieforøgelse indenfor de næste par år, så synes jeg, at I allerede nu skal vælge en bil, der også kan bruges som familiebil.

Tro mig, når jeg siger, at man aldrig kan få for meget plads, når der skal pakkes barnevogn og øvrigt babyudstyr ind i en bil. Selv en kort weekendtur til Jylland medfører en bil, der er pakket til taget.

Derfor, med tanke på den eventuelle fremtidige familieudvidelse, synes jeg, at de tre nævnte biler er for små.
Hvis budgettet på ca. 150.000 kr nogenlunde skal holdes, ville jeg i stedet gå efter en bil som denne:
http://www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=8908

God fornøjelse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

16-09-2008 kl. 22:19

Jeg syntes C3 virker som en noget gammel bil og motoren virker træg.

De andre biler er små især når i skal have baagage og evt barnevogn med

Jeg vil foreslå at i med jeres budget overvejer at købe en lettere brugt diesel st.car f.eks denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,4-TDi-80-Ambiente-Combi-5d_ID255001259.htm

Alternativer er at købe en nyere Ceed SW den koster mere, men over 7 år vil det ikke blive meget ! se f.eks denne

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Kia-Cee%C2%B4d-1,6-CRDi-Active-SW-5d_ID234800838.htm

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-09-2008 kl. 11:50

Hej Tina.

Du nævner selv Ford Fusion, og det tror jeg er et godt valg.
Den kører ret godt, passer fint til en lille børnefamilie, og den valgte version er økonomisk.
Ford Forsikring er egentlig en normal aftale gennem Fair, som blot formidles af Ford. En let og problemfri løsning.
Sidste år blev Ford Fusion kåret til markedets mest fejlfris bil - en titel som japanerne ellers længe har siddet på.
Så alt i alt er det helt sikkert et godt køb.

God fornøjelse.

Ferry Jørn Hansen

Ferry Jørn Hansen
bruger siden
06-05-2004

27-09-2008 kl. 12:09

hej Tina
Der er ligeså mange meninger om hvad der er det rigtige bilkøb som der er indlæg, og nu får du så mit.
Jeg købte i 2004 en Citroen C3 1,4 Hdi, den har nu kørt 123 000 km og det har været aldeles problemfrit og en stor fornøjelse at køre bå i bykørsel og på motorvej. Det skal siges at vores er en elegance model der i 2004 kostede 208 000 kr. så der er en del udstyr i der ikke er i modellen til 155 000 kr i dag, men der er dog aircon som ikke er at kimse af. Jeg synes at det er et aldeles snusfornuftigt køb at gøre, og ihvertfald et rigtige godt førstegangskøb, men husk at det skal være en diesel med jeres kørselsbehov.
lad fornuften råde og lad være med hverken at undervurdere eller overvurdere jeres behov.
Held og lykke i jeres biljagt
Venlig Hilsen
Ferry Hansen

Profil slettet

Profil slettet

27-09-2008 kl. 19:01

hej...
køb ik de biler....køb en fiat panda 1,2 sole eller dynamic...du får en masse udstyr og den er bilig har selv en sole....den køre rigtigt godt og du sidder højt...og køre ca 18 km på litren...har haft den fra ny...har ik været noget med den overhovedet...den har et rigtigt godt anlæg i...
men synes du skal prøve den ved en forhandler....og se hvad du får for de penge....du får rigtigt meget synes jeg...men hvis du endelig vil købe en af de biler...så køb swift...men den er jo også dyre...

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2008 kl. 10:45

Ford forsikring er ikke gennem Fair som du skriver, men gennem IF som Tina selv skriver