Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2008 kl. 17:12

Hej Claus
Som der ganske rigtigt bliver svaret så skal du se på totaløkonomi og ikke anskaffelsespris. Det kan (ligesom i alle andre handler i denne verden) være dyrt, at købe billigt.
God jagt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-09-2008 kl. 22:47

En Golf til 280.000 vil da til ENHVER tid have en større afskrivning end en af de biler som Claus nævner til ca. 150.000,-
MERPRISEN på 130.000,- vil gradvist forsvinde hen over årene indtil bilerne er lige meget værd ( mit gæt er efter 10-12 år)
Jeg vil da gerne se en Golf årgang 1996-1998 som er 130.000 MERE værd end nogetsomhelst andet discount-billig-minibil af samme argang.

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

17-09-2008 kl. 20:19

Fabia greenlinen ville jeg overveje, tror ikke det kan gøres meget billigere, set over en årrække - den er billig både i afgift og forbrug og har fornuftig komfort. Hvis det skal gøres billigere skal du nok ned i 100000 kr. hvor der ikke er meget komfort. Ikke alle kan lide d. 3 cylindrede der er lidt vibrende ved lav hastighed. Men der er overraskende meget ryk i den og ved landevejshastighed og opefter er der ikke nævneværdig støj. Den holder nok ikke 24 literen i snit. Men min søster har en og den holder over 20 literen på jyske(hurtige) motorveje - det er ret flot.

Hvis du kan vente lidt kan du efter nytår nok få en Kia Ceed i øko-version.

En Ford fiesta m. 90 hk. og 27 Km/l skulle være rundt om hjørnet. Den er bygget på samm platform som Mazda 2.

Fald ikke for fristelsen til at købe en lidt billigere bedaget model som f.eks. peugeot 206 - værditabet er formentlig større.

Husk altid gardinairbags, esp, og partikelfilter ellers køber du en model, der er halvgammeldags model og helgammeldags om nogle få år når den skal sælges.

Henrik Clausen

Henrik Clausen
bruger siden
09-07-2007

18-09-2008 kl. 11:28

Set fra et økonomisk synspunkt, kunne man kigge lidt på listen over de 35 billigste (i.flg. testen) biler at køre i, målt i øre/kilometer incl. værditab over en periode på 4 år. Med dit km forbrug skal du nok lige tilrette tabellen den er baseret på 20.000 km årligt.
http://www.bilpriser.dk/bil-analyser/pdf/smaa_biler_2008.pdf
De 4 biler du selv nævner er på listen, Kia'en er på 2. pladsen, jeg kender dem ikke personligt. Jeg har kørt en vens Opel Corsa 5d 1,3 diesel, den kan også anbefales. God jagt, ud og prøve nogle biler.