Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
14-09-2008 kl. 21:24
Bundsolid bil, og dieselversionen kører snildt 20-22 km/l.
Om det så kan betale sig at købe en diesel ved 20.000 km årligt kan jeg ikke umiddelbart svare på, men en diesel giver da en større følelse af overskud på motorvejen om ikke andet.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
15-09-2008 kl. 01:26
Fabia'en er en rigtig fin bil, men den 3 cylindrede motor er både langsom og støjende.
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
15-09-2008 kl. 22:36
Den er ikke nogen raket på motorvejen.. men heller ikke sløv. Diesel bliver for dyrt... det er ellers en fin lille diesel der ligger i en Swift.
Vælg en 1.3 og helst med A/C da den bliver meget varm i kabinen pga. det store rudeareal.
En 1.3 kører nemt 16-17 på langture. Og så er den ski.. sjov at køre i!
Getz er også en fin lille bil.. kvaliteten er lidt under en Swift, men helt ok. Bortset fra bremser der slides hurtigt, og manglende rust beskyttelse, så er det en fin lille dyt!
Vælg en 1.4 benzin eller en 1.5 Diesel.. en 1.6 Benzin giver langt mere spark på motorvejen, men kører en del kortere på literen.
Jeg ville dog klart vælge en Suzuki Swift 1.3... og hvis du er oppe omkring 120k imax pris.. så overvej lige om ikke du kan finde de sidste 15k og så købe en spritny Swift.. så har du garanteret billig kørsel i 2 år med fabriksgaranti. Og så meget taber en Swift ikke i kroner og øre.
God fornøjelse..
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
18-09-2008 kl. 22:19
Generelt synes jeg at VAG-gruppen har en helt særegen evne til at få diverse modeller til at se endnu smallere og højere ud end de faktisk er, til skade for helhedsindtrykket (VW Fox, Skoda Fabia II, de netop afløste SEAT Ibiza og Cordoba popper umidelbart op i den sammenhæng).
Profil slettet
19-09-2008 kl. 20:07
Som du og jeg har læst om her i dit indlæg bliver der anbefalet mange japanere, korianere, franskmænd osv.. Jeg har ikke ret meget imod disse biler men hvis du vil have bilen i længere tid er det simpelthen for dyrt med en af disse. Rustbeskyttelsen er ikke noget at prale med på disse biler.
Jeg kan varmt anbefale en Skoda Fabia 1,2 HTP.
-Teknisk er den meget holdbar da det er simpelt opbygget.
-God komfort.
-Den er kanon rustbeskyttet (som en Audi).
-Reservedelene er billige.
-God gensalgsværdi.
-30.000km imellem hver service og jeg kunne blive ved.
Designet er ganske vist ikke det bedste på Fabia men hvis jeg gik efter designet havde jeg nok valgt en tysker.
Har selv to Fabia'ere (første model). Den ene er en combi (st. car) og begge en 1,2 benzin med 3 cylindere. Den ene er en 12 ventilers og den anden en 6 ventilers.
De motorer er simpelthen rare. De går noget bedre end den der f.eks. ligger i en Aygo som larmer en del. Den der ligger i Fabia'en er meget mere lydsvag.
Prøv evt. en hvis du ikke tror mig.:)
Her er der en god en: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Skoda-Fabia-1,2-5d.-Classic-54_ID356594.htm
Sidst rettet: 20/9-08
Profil slettet
20-09-2008 kl. 22:11
Ja men er det ikke en POLO ?????
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
25-09-2008 kl. 09:03
Metallic lakkerne er ldit stærkere.. men korrekt, lakken er ikke den stærkeste i længden.
Har ikke set manglende lak i dørfalser.. ikke på vores eller hos andre vi kender i hvert fald.
Thomas Stenstrup
bruger siden
09-09-2008
26-09-2008 kl. 13:12
Så er der 2 års fabriksgaranti.
30.000 km/service eller 1. gang årligt.
Et godt bud. Dog lidt over dit budget.
Til gengæld kan du måske strække løbetiden et år eller 2 ekstra på et evt. billån...!!
Go' jagt....