Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-09-2008 kl. 14:17

Jeg synes, at de to Ford'er - Mondeo og Focus - er bedste valg.
De kører godt og er rummelige.
Mondeo'en er størst, men Focus måske lidt mere moderne.
Hvad man vælger er en smagssag.

Du har ret i, at der kan være rustproblemer. Du skal faktisk helt frem til ca. 2004, før disse er løst.
Men find en undervognbehandlet model, som på nuværende tidspunkt er rustfri, og husk så at få den yderligere undervognsbehandlet ca. hvert 2.-3. år - så burde du ikke få problemer.

Daewoo ville jeg personligt ikke vælge. Det er en forældet konstruktion, og den er desuden ret uøkonomisk. Det sidste er dog ikke et stort issue, hvis I ikke kører alt for mange km.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

14-09-2008 kl. 08:43

Hej Søren
Focus får ikke det bedste skudsmål fra forskellige brugtvognstests etc. - ligesom Xsara og Megane. Imidlertid ville jeg pege på netop Focus og Xsara i prisklassen. Megane har alvorligere kvalitetsproblemer end de to andre. Jeg har en xsara stc. fra 2003 i 2½ år. Den har kørt fra 100000 til 170000 km i perioden, og serviceudgifter etc har beløbet sig til 16000 i perioden. Det er da ikke alverden - 533 kr/md eller 23 øre/km.
Xsaraen forekommer mig at være lagt mere komfortabelt ud end Focussen - Meganen virker anonym i forhold til dem begge.
Jeg ville ikke købe en koreaner - ikke førend generationen med C'eed og i30 kommer ned i pris.
Mondeo er nu i øvrigt en dejlig bil - det er jo ikke umuligt, at der kan findes en, der er rustbehandlet - og som alternativ til en Focus stacioncar er en femdørs Mondeo omtrent ligeså rummelig. Det samme gælder naturligvis de tilsvarende biler af samme størrelse (Vectra, Xantia, 406, Passat etc.)

God jagt!
Ulrik

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

14-09-2008 kl. 21:31

Hdi'en kører rigtig godt - jeg har tidligere haft sådan en, og den har en god trækkraft på en afslappet måde. Men.. den er væsentligt dyrere i indkøb, mekanikken er en anelse mere delikat at reparere på - hvis noget går galt - og besparelsen på brændstofsiden er ikke overvældende - jeg kørte 16,5 kml med min hdi'er og kører 13-14 kml med min 1,6 16V'er. Omvendt vil jeg anbefale dig at gå efter den faceliftede model - med de store forlygter - og endelig efter en bil med aircondition - som man virkelig kommer til at sætte pris på med små børn...

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2008 kl. 10:12

Jeg købte for ca. 4 mdr. siden en Ford Mondeo 1,8 med 240.000 km til kun 41.000 kr. Ingen rust. Du behøver ikke smide 100.000 kr for at få en dejlig bil med massere af plads, det kan gøres til det halve.

Der er massere af fine Mondoer uden rust til små 50.000 kr. gem 10 - 20.000 kr til rep. i fremtiden. hvis du har det 100 k liggende ?