Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-09-2008 kl. 11:36

Hej Per.

Mange fokuserer, syntes jeg, fejlagtigt på prisforskellen mellem 1 liter Benzin og 1 liter Diesel.
Om så diselolien var DYERE end benzin, så mener jeg at det bedere kan betale sig at købe Kia Ceed som diesel fordi:

1. Som det allerede ER nævnt, så har dieselen en langt bedere trækkraft, så motoren føles simpelthen langt stærkere end en benziner.

2.En Kia Ceed diesel kører mindst 4-5 km LÆNGERE på en liter end en tilsvarende benzin.
Så selvom at brændstoffet koster det samme, så er prisen pr. kilometer lavere med diesel.

3.Efter min overbevisning, så er merprisen på 5.000,- ikke spildt, da din Kia som brugt vil være MINDST 5.000,- mere værd end en benziner.
Der er masser af eksempler her på Bilbasen på 5-8 år gamle biler på diesel der har holdt prisen bedere end tilsvarende benzinbiler.

Held og lykke med valget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

11-09-2008 kl. 18:47

Jeg er også hoppet på en KIA Ceed, har købt en dieselversion, idet den har bedre økonomi idet pris forskellen netop hos KIA er meget lille.
Især hvis valget står mellem en 1,6 benzin og en 1,6 diesel.

Læs mere om KIA ceed her www.kiaklub.dk

Jeg har nu kørt 3000 km i min ceed sw og ligger gennemsnitlig på 18,5 km/l ved 50% motorvej 40% landevej og 10% by kørdel.

Ved brug i 60% by og 40% landevejs kørsel kører den 16,5 Km/l

Hvis man kører virkelig økonomi kørdel så har jeg fået den op på de 20 km/l..... meeen så skal man også køre morfar kørsel

Det eneste problem jeg har med min Ceed er en lidt ustabil USB forbindelse til musikanlægget..... det er det jeg kalder småting.

Flere har oplevet problemer med ujævn gang ved de 2900 o/min men jeg har ikke oplevet disse problemer.

Flere FDM teknikkere taler iøvrigt skeptisk omkring moderne diesel teknik... dette fordi det koster kassen hvis en diesel motor går i stykker.... derfor valgte jeg en bil med minimum 3 års garanti i mit første forsøg med en diesel maskine.... 7 år er jo bare vildt... men husk nu begrænsningen på de 150.000 km !

Hvis du går efter et alternativ til en Ceed diesel sw så ville jeg mene at der er Octavia og pegeout 308..... begge dejlige biler omend jeg syntes 308 er mindst lige så grim som en Multipla...... der er vel også en grund til at pegeout har meldt ud at deres design linje skal skiftes radikalt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg