Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

03-09-2008 kl. 22:23

Den der med rapsolien skal jeg ikke kunne svare på, men med mindre det er et projekt du virkeligt gerne vil kaste dig ud i, så hold dig bare til at sige dieselbil.

Når det er sagt er der stadig utroligt mange muligheder tilbage at vælge imellem. Alle de store mærker såsom Peugeot, Opel, Toyota, m.fl kan levere en bil der passer til det du skriver.

Prøv at bruge søgefunktionen her på siden med dine krav og se hvad der dukker op. Som jeg læser dine krav skal du nok ikke have en alt for gammel bil med alt for mange km da du har brug for en stabil bil i det daglige.

Som Jesper foreslår så pas på med at fastlåse dig for meget på købsprisen. En lidt dyrere bil kan godt vise sig at være billigere totaløkonomisk.

Prøv nogle brugte biler og så et par nye, så bliver du meget klogere.

Men glem ikke krav til sikkerhed. En lille Toyota Aygo er en frækkert men jeg ville aldrig turde stoppe to spædbørn ind på bagsædet i den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ole Rexen Thomsen

Ole Rexen Thomsen
bruger siden
11-04-2007

05-09-2008 kl. 15:21

Jeg har selv en 206 SW 1,4 HDI. Det er en dejlig bil som går 19-20 km/l og her er plads til både barnevogn og 2 børn. Det er selvfølgelig hvor meget bagageplads der er når bilen er pakket med en barnevogn, men bilen har da været pakket op med både bleer og bagage til en uge i udlandet uden problemer. De 3,5 år jeg har haft bilen har den kørt 106t km uden andre udgifter end alm. service. Billigere fås det vist ikke. Bilen kostede 185K fra ny og er vel 110k værd i dag.

Jens Krarup Stovgaard Martinussen

Jens Krarup Stovgaard Martinussen
bruger siden
10-11-2006

08-09-2008 kl. 13:46

Der er faktisk ikke ret mange biler der i virkeligheden kørr 20 km/l, trods fabrikanternes anprisninger, og fine Euro norm tal. Skoda fabia 1.4 tdi stc., renault megane 1.4 hdi, peugeot 206 sw. hdi, samt Toyota Yaris 1.4 d4d. er nok nogle af de få der i praksis kan leve op til 20 km/l. Af disse er det jo en smagssag hvad man foretrækker. Renault er berygtet for mange fejl, og ikke helt uden grund, men kører skønt - Brugtprisen er ofte urimeligt lav, men det er den også når du skal skifte den, Peugeoten har ikke meget bagsæde/bagagerums-plads, men kører iøvrigt vældig godt-og ser godt ud, Skodaen kører godt, har også nogle tekniske problemer, men en fremragende rustbeskyttelse - høj brugtpris, Toyotaen har et super fleksibelt bagsædearrangement (fås også i en Verso udgave med rigtig god plads), meget pålidelig mekanik, men ringe rustbeskyttelse. Jeg ville nok gå efter en Fabia med fuld servicebog, eller en Verso med supplerende rustbeskyttelse fra ny. valget er et spørgsmål om temperament!

MS A

MS A
bruger siden
09-10-2006

09-09-2008 kl. 09:45

jeg har en VW lupo 3L 1,2TDI.. kører 33,3km på litteren og koster kun 160kr vægtafgift årligt.. det er dog ikke en stor bil men der er rent faktisk god plads da bagage rummet er småt. Den er fra 2001, og det er en automat gear, den kører som en drøm og fejler intet..

Sidst rettet: 9/9-08 (af administrator)

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2008 kl. 09:21

Køb en golf 5 1,9 tdi...!!!!

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

26-09-2008 kl. 01:37

Vi (2 voksne, 2 børn) kører en Focus stc. m. 109 hk. diesel. Den kan køre over 20 km/l hvis man ikke har for travlt på motorvej el. kører for mange småture. Kørte f.eks. 25 km/l på vej hjem fra skiferie i norge. Den er ret rummelig, men naturligvis ikke i mondeostørrelse, så hjulene må ofte af barnevognen, hvis der skal være plads til kufferter,men til gengæld nemmere at finde p-plads til. Dejlig undervogn og styretøj til den faste side. Men du skal nok op over 150 tusind.

Tommy Skov

Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006

26-09-2008 kl. 08:30

Hej Christian
Vi har haft Renault Scenic's den ene med den lille 1,4 l benzin motor kørte 225.000 km inden den blev skiftet den anden kørte 40.000 med 1,9 dCi motoren.

Vi skiftede med "blødende hjerte" vores elskede Scenic'er, men da vi havde ændrede kørselsbehov og havde behov for, at kunne trække en Campingvogn (Renault har generelt ikke tilladt høj anhængervægt), blev de udskiftet til Nissan Qashqai 1,5 dCi (Renault motor) som nu har rundet 60.000 uden problemer og en gulpaldet Mitsubishi Grandis 2,0 DID.

Kan kun anbefale, at ii kigger på Renault Scenic og min erfaring fra Qashqaien siger, at den lille 1,5 dCi motor vil være glimrende i en bil af denne størrelse.

Scenic har en ulmindelig lækker kørselskomfort på de lange stræk. En rigtig god langturs vogn.

Venlig hilsen

Tommy

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2008 kl. 17:59

Hvis du ikke allerede har handlet, så kan jeg anbefale Renault Megane 1,5 DCI.
Har kørt den som udlejningsbil i Frankrig, og har aldrig været under 20 km/l.
Har i sommer selv købt en, og den lever op til alle krav, om at være kvik, støjsvag, og rejsebil til syden. Utrolig behagelig på autobahn, og holder du den på 130, kører den 20 rent, med fuld oppakning.
Og den er reelt Eco 2 klassificeret.
Og jeg er sikker på at du kan få den til en rigtig god pris som ny, jf egen erfaring.
Held og lykke