Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
27-08-2008 kl. 19:09
Jeg vil sige at det kommer helt an på hvad du forventer af præstationer af din bil. 2,0 er absolut ikke nogen racervogn, og der er ikke meget overskud hvis du vil lave en kvik overhaling på motorvejen.
Fordelen ved 2,0 er selvfølgelig en bedre benzinøkonomi, billigere vægtafgift og forsikring. Og nok også billigere service. Men jeg synes at den som 2,0 er lidt ordinær.
Med 2,5 v6 170 hk får du altså en mere luksuriøs bil. 2,5 v6 passer bedre til bilens størrelse. Bare lyden i sig selv er helt fantastisk. Du får LANGT mere køreglæde i en V6. Og man glæder sig til at komme ud at køre. Men selvfølgelig er den væsentligt dyrere pr kørt km.
Jeg har selv en Mondeo 2,5 V6 st.car, med ret meget udstyr. Og er meget glad for den. Den kører altså lækkert.
Inden vi købte den var vi også ude og prøve en 2,0 st.car. Men den er altså sløv som et ondt år, synes jeg. Når man kører 110 kmt i højeste gear, og ville lave en overhaling, skete der ikke meget når man trykkede speederen i bund. Og jeg kunne mærke på mig selv at jeg ville komme til at fortryde en 2,0. Og så synes jeg altså at det var for mange penge at ofre på noget man vidste på forhånd man vil komme til at fortryde.
Så jeg tror du skal vælge om det skal være økonomi eller køreglæde der er vigtigst. for det er klart at V6 er altså noget dyrere at køre i...
Men ellers synes jeg at det er en dejlig og velkørende bil. Der er masser af plads i bilen overalt. Den er meget praktisk. Og kabinen er altså lækker at se på og være i.
bruger siden
11-12-2004
27-08-2008 kl. 21:01
Hvor meget står de til? De Mondeo´er du har kig på ?
bruger siden
11-12-2004
27-08-2008 kl. 21:15
Og når du er så heldig at økonomien ikke er et problem.... så er der vist kun et at gøre. Man lever kun en gang....
Men Held og lykke med valget, håber du bliver lige så glad for din bil, som jeg er for min...
bruger siden
11-12-2004
29-08-2008 kl. 10:12
Den som jeg omtalte og den sidste jeg prøvede inden vi købte en V6, var en næsten ny bil på det tidspunkt. havde kun kørt 12-13.000 km. Og den fejlede skam ikke noget.
Men det kommer selvfælgelig også an på hvad man sammenligner med.
Jeg havde en Carina 2,0 før Mondeo´en og den er faktisk lige så hurtig som min Mondeo V6. Så når man så sammenligner Mondeo 2,0 med Carina 2,0, så føles den altså langsom.
John Damgaard Bæk
bruger siden
16-01-2006
30-08-2008 kl. 10:43
Har haft 2,5 v6 ghia modellen fra 2001, solgte den til fordel for en ny, jeg skiftede motoren ud ved 300.000 km, da det bagerste topstykke revnede pga. sandsynligvis pga mishandling fra tidligere ejer, det er sgu en meget dyr fornøjelse. (+ 50000,-). Havde heldigvis ikke givet meget for bilen.
Til trods for dette var jeg glad for bilen da den bare kørte godt, og var meget behagelig at køre langt i. Den føles måske en anelse sløv ved normal kørsel, men når den kommer over 4ooo o/m sker der noget. Jeg havde kun en 5 gears version, jeg er sikker på den er bedre i en 6 gears udgave.
Men den er dyr at køre i og i afskrivninger, der er 2,0 nok mere alm.
Jeg havde fået skiftet 3 døre og motorhjelm samt bagklap pga. rust ved samlinger, skyldes dårlige sealinger, dette tager ford på garanti hvis den har overholdt alle rusteftersyn(1 x årligt). Men fra 2005 modellen er der ingen problemer med rust jvf. fdm.
Men køb den du bedst kan lide, man lever kun en gang :)
Jørgen Friis
bruger siden
02-03-2008
02-09-2008 kl. 19:48
Du skal så afgjort tage Mondeoen med 2.0 motor. Min dejlige Mondeo 2.0 st.car fra jan. 2002 har kørt 374.000 km (Ja, du så rigtigt). Jeg har selv kørt alle disse km, heraf mange i udlandet. Den har aldrig fejlet noget som helst, er selvfølgelig blevet passet, men ikke "over-passet", kører stadig som en drøm med sine gode køreegenskaber intakt,- og har aldrig svigtet. Bruger stadig næsten ingen olie. Dejlig smidig og kraftfuld motor, som stadig kan klare 200 km/t. Jeg kan kun sige: Mondeo er en kvalitetsbil. Der er p.t. mange Mondeoer på markedet til en fornuftig pris.
Jeg kender Ford-folk og har hørt det samme som du antyder om V6-eren.