Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

27-08-2008 kl. 11:56

Hej Jacob
hvis du vil smide 210,000 kan du få en Seat altea xl 1.6 1 år gammel / 30.000 km hos en forhandler. Prøv at søge her på siden. Hvis du ikke behøver en "racer bil" er den motor ok, og det tyder det jo ikke på med dit km-antal og dine forudsætninger med barnesæder.
Jeg kan personligt ikke kommer på noget bedre alternativ til prisen. Jeg er 190cm høj, og det er en af de eneste biler jeg har prøvet hvor jeg kan "sidde bag ved mig selv" om man så må sige. Der er forrygende plads på bagsædet, den har fået 5 NCAP stjerner, har airbags hele vejen rundt, og esp / isofix som standard.
Hvis jeg havde penge/behov ville jeg utvivlsomt vælge den.
god fornøjelse
mvh Jacob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2008 kl. 21:41

Hej Jacob,
Jeg ved ikke om en Kia Ceed SW er svaret på problemet med benpladsen til hustruen og om den har ISOFIX husker jeg faktisk ikke (Det burde du kunne se på deres hjemmeside (kiamotors.dk), men det er i hvert fald et rigtigt godt bud på en NY bil til under 200.000. Den kører godt, er i en god kvalitet, har god plads, fornuftig økonomi og så har den syv års garanti. Og tænk sig, jeg får ikke en krone fra Kia for at skrive dette... Tsk!

Under alle omstændigheder er der kun en ting at gøre, og det er at komme ud at kigge og ikke mindst prøve bilerne i forskellige motorvarianter. Alt for få kører rent faktisk i de biler de køber.

Jeg kører selv Seat Altea XL 1,9 TDI og det er en fantastisk familiebil med god plads til fire. Den almindelige Altea er også fin med pladsen. Den kører godt og sportsligt, har et godt gearskifte, fin sportlig undervogn, god siddestilling, gode sæder, dog lidt for meget hård plast. Men en 1,6 benziner er efter min mening lige tam nok.

Prøv dem alle!!! - Jon

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

29-08-2008 kl. 09:34

Jeg vil lige smide en anbefaling af Nissan Primera med i stakken. Der står enkelte endnu ikke registrerede hos forhandlerne til 250.000, hvilket er både over dit budget og en rørende pris. Altså plus og minus. Men en let-brugt kan også være en mulighed. Den er solid som en Avensis - og væsentligt billigere - og har i øvrigt ikke tandrem, hvilket holder serviceudgifterne i ave.
Tag ud og kik på sådan en...

(I øvrigt tror jeg ikke, du behøver at være meget bange for de franske biler - min 2003'er Xsara har til dato kostet mig 23 øre/km i service og reparationer - i spændet mellem 100000 km og 170000 km. Det er vist meget pænt.)

God jagt - og lad endelig høre, når I bestemmer jer...
Ulrik