Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2008 kl. 16:47

Hvis du har 120.000 kr at lege med, så køb en helt ny bil, du skal kun købe en 2 år gammel bil hvis du kun er interesseret i at første ejer har taget det store værditab. Med en ny bil får du også 2-3 års garanti med + du det du spare på reparationer.

En VW polo fox er heller ikke den mest økonomiske bil, En Toyota Aygo køre små 20 km/l. den fås fra ca. 100.000 kr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

23-08-2008 kl. 21:57

Min personlige opfattelse er at Aygo/107/C1 egner sig til følgende behov:

- Primært bykørsel, sekundært landevej
- Hyppigst behov for transport af 1-2 personer, alternativ som bil nr 2.
- Begrænset bagagebehov (en barnevogn tror jeg ikke du får plads til, det kniber med 2 kasser øl)
- et ønske om en ny bil med hvad deraf følger (garanti, høj driftsikkerhed, følelsen af ny bil, mm)
- et ønske om at få en så billig bil som muligt
- kompromis med sikkerhed ift en lidt større nyere (2-3 år) brugt bil

Jeg synes ikke dette matcher med dine behov. Jeg synes du skulle komme ud og prøve nogle forskellige biler inkl de 3 ovenstående, så er jeg sikker på at du bliver en del klogere på dine behov. Brug bilbasen til at finde relevante modeller. Jeg vil vove den påstand at de færreste førstegangskøbere køber den 1. bil de bliver forelsket i...

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2008 kl. 22:18

En Toyota Aygo passer rigtigt godt til det behov som er beskrevet i første indlæg.

At der nu kommer krav om at der skal ligge en barnevogn, det kan der jo ikke, der kan stå 5 indkøbsposer i bagagerummet.

Profil slettet

Profil slettet

24-08-2008 kl. 16:35

ligger du bagsæderne ned i en Aygo, så mener jeg godt at der kan være en barnevogn. Så kunne du evt. købe den billigere 3 dørs model frem for 5 dørs som koster ca. 5000 kr mere.

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

24-08-2008 kl. 18:35

Prøv evt. en skrabet Opel Corsa, - den er et nummer større, men er selvfølgelig heller ikke en sprinter. Den kan nok holdes inden for budgettet og de tilbyder som så mange andre fordelagtig forsikring for nystartere.