Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

10-08-2008 kl. 18:01

KIA Picanto 1,1 EX kører godt er billig i indkøb og er nem at sælge

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

11-08-2008 kl. 09:00

Her vil jeg sige en Lupo 3L er perfekt, lavt værditab og nemt gensalg.

F. S.

F. S.
bruger siden
18-04-2007

13-08-2008 kl. 02:25

Hejsa

Jeg har nu haft min Lupo 3L i ca. 14 dage og jeg må sige den overrasker mig hele tiden. I dag har jeg kørt ca. 200 km. samlet og med et gennemsnitsforbrug på 31.25 km pr. liter - ganske imponerende!

Derudover overrasker komforten mig også, den er super behagelig at køre i og den støjer forbavsende lidt selv ved forholdsvis høje hastigheder.

Jeg er klar over at du vil høre en masse om hvor dårlige de er rent holbarhedsmæssigt - det har jeg også hørt en masse om og det er sikkert rigtigt at det er dyrt når der går noget i stykker. Tager man så i betragtning at den kun koster 160 kr. årligt i vægtafgift samt det lave værditab der er på bilerne fordi de ikke fabrikeres mere så kan der såmend næsten være plads til en ret så dyr reparation hvis man sammenligner med købet af en ny anden bil.

Hvis du nu vælger at prøve lupo'en, så vil du sikkert finde den mystisk at køre i det første stykke tid, men giv den lige en chance - den er langt bedre end hvad første indtryk siger!

Har hørt at man skal købe 2003 modeller eller nyere..

God fornøjelsen i jagten på pendlerbilen.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-08-2008 kl. 15:17

Hej Ejvind.

Prøv evt. at regne på leasing eller langtidsleje, når du på forhånd ved at du kun skal have bilen i 6 mdr. så er afskrivningen altså ret høj, hvis du køber den hos en forhandler.
En forhandler har ca. en avance på 20.000,- på en lille økonomisk bil, de penge har du tabt når du kører ud over fortorvet, uanset hvor god og populær en bil du vælger.
Dernæst vil selv en lille bil tabe ca. 5.8.000,- på et halvt år.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-08-2008 kl. 15:31

Hej Ejvind.

Du kan jo også vælge at købe en gammel billig kasse, der holder syn i minimum et halvt år, og så ellers håbe på, at den klarer de 6 måneder uden for mange problemer.
Herefter kan du snuppe skrotpræmien, og bilen har ikke kostet dig meget.
Samtidig sparer du kaskoen.

Her er et eksempel på en billig, synet, økonomisk og nok ret stabil minibil:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-121-1,3-LX-4d_ID725800401.htm

Den er endda fra en forhandler, så selvom han skriver: "Afhentningstilbud", så hænger han jo altså på reklamationsretten.

Jesper Hassing

Jesper Hassing
bruger siden
12-02-2009

23-02-2009 kl. 13:52

Køb en Lupo 3L! - Lavt værditab. Og den kører bare. Behandler du den godt, og overholder service, så kommer der aldrig problemer!.. Jeg går ud fra alle de skøre hoveder som ikke kan lide lupo 3L er dem der har haft problemer, dette må være grundet vild kørsel i deres stakkels bil. Jeg har kørt 260.000 i min, og den kører stadig som en drøm. Jeg skiftede begge hjullejere bagi efter 230.000 Km!! Dette er ihvertfald mere en 40.000 som ovenstående person siger, han må have kørt 300km/t over humpler hver dag. :)

Jesper Desmareth

Jesper Desmareth
bruger siden
29-03-2007

23-02-2009 kl. 17:17

Prøv en Peugeot 206 HDI ca. 22 km/l, billig i vedligehold.