Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2008 kl. 20:12

Du får en super dejlig bil med gode køreegenskaber hvis du køber en 156 - hvis ellers man putter en liter olie på ca hver 5000 km har den det rigtig godt. Det er ikke unormalt at biler bruger olie.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

14-08-2008 kl. 21:34

Hej Mach3,

Jeg har haft en stærk uheldig oplevelse med en Alfa Romeo 156 fra 1998. Bilen havde jeg i to måneder og der var ikke andet en problemer med den: Defekt elektronik, brand i servopumpen, en udtjent gearkasse og en undervogn der var rustet op.

For at være fair så Alfa Romeo vinder klart på:

- Motoren: mange hestekræfter og hurtig accelration.
- Design: hvis du spørger mig er 156'eren både udefra og inden i lidt af en perle at se på :-).
- Styring: bilen har fantastiske styre egenskaber.

Så til den lidt kedelig side:

- Olieforbruget er absurd højt. Husk for guds skyld at efterfylde jævnligt.
- Benzinforbruget er højt men det er fair nok givet, at motoren yder mange HK. Du skal bare være forberedt på at bilen ikke går meget mere end 10 km/l (givet du har en 2,0 T Spark).
- Elektronikken går desværre ofte i stykker: elruder, styringsenheder m.m..
- Reservedele er dyre.
- og sidst men ikke mindst: RUST. Sørg for at bilen har fået flere undervognsbehandlinger.

Med det sagt, så er det nok ikke sidste gang jeg har ejet en Alfa Romeo og jeg kan jo ikke udelukke, at jeg blot har været uheldig.
Påtrods af de mange problemer og risici som der er ved at købe en Alfa Romeo, så er der altså noget over den italienske charme som vognen besider.

Held og lykke med jagten og sørg nu for, at undervognen er i orden.
/Søren

Sidst rettet: 14/8-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg