Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-08-2008 kl. 15:12

Jeg ville helt klar vælge Mazda 2 i 5 dørs ud af de biler du nævner.

De andre er lidt for skræbet og i mindre klasse end Mazdaen er.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-08-2008 kl. 17:55

Når du ligger vægt på økonomi og billig forsikring skal du I K K E vælge Picantoen...
FDM`s test fornylig viste stort udsving mellem opgivet forbrug og faktisk forbrug - men selvfølgelig har den lav ejerafgift.
Det er der nu også mange andre der har ...
Billig forsikring får du snart til alle små biler .

C1 ( eller Aygo på grund af bedre garanti ) vil være mit valg.

Sidst rettet: 6/8-08

Profil slettet

Profil slettet

06-08-2008 kl. 18:34

Hvis manden har overvejet en Mazda 2, så må økonomien ikke være helt dårlig ?

Hvis dit max er små 120.000 kr. så vælg en Toyota Aygo, den er bedste vælg næst efter Mazda 2

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

07-08-2008 kl. 03:54

Jeg ville også vælge Mazda 2, hvis vi taler helt ny model. Getz og picanto tilbyder vist ikke gardinarbags, og Picanto ikke ESP på alle modeller - kan ikke lige huske hvordan det er med Getz og ESP.
Jeg ville nok vælge Splash frem for Agila. Opel har dårligere garanti og ikke fuldt sikkerhedsudstyr som standard, men ok Agila er bedre tegnet end splash.
Mazda 2 har nok både bedst passiv og aktiv sikkerhed og bedst drifsikkerhed - der mangler dog en diesel-mulighed. En skrabet splash vil jeg tro er det billigste bekendtskab for tiden. Vælg altid 5 dørs, de er noget nemmere at komme af med. Alle mærker har efterhånden gode tilbud til førstegangskøbere, men værd opmærksom på, at du måske skal betale fuld pris for bilen - hvilket de færreste jo ellers behøver. Så helt let at gennemskue er det ikke.

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2008 kl. 22:14

Getzen og picantoen er efter min smag ved at være gamle i konstruktionen... Ville nok vælge en splash eller en mazda 2... Der kommer også en Suzuki Alto afløser senere på året hvis det kan vente...

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2008 kl. 13:22

Husk at gå langt udenom jr. sælgere, de giver ingen 5 flade øre i rabat.