Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2008 kl. 08:11

Jeg synes at Lupo 3L´s dage er ved at være talte. Det var en spændende og eksperimenterende bil da den kom frem, men i dag er den blevet overhalet af mange af de andre "almindelige" dieselsmåbiler. Reelt tror jeg det er svært at holde de 33 km/l og nye moderne dieselmotorer får du sagtens til at køre 20/25 km/l. Desuden er Lupo 3L meget dyr at holde kørerne, bl. a. dyre reservedele. Se dig om efter en ny minibil med effektiv dieselmotor f.eks trekløveret Aygo, C1, 107. Ca. 25 km/l og nypris ca. kr 130.000

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2008 kl. 09:54

Der er ikke servo i Lupo 3L - for at spare brændstof. Om den har ESP ved jeg ikke, men jeg tvivler, da Lupo'en er fra før ESP rigtig slog igennem som hvermandseje (især i de helt små biler). Og jeg tvivler på at det kan eftermonteres..

Men held og lykke med biljagten. Der findes mange små dieselmodeller på markedet (med både servo og esp som standard). God jagt :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2008 kl. 12:48

Ja ! Som skrevet længere oppe ville det bestemt være mit valg. Jeg kan med næsten 100 % (112 :-) sikkerhed love dig en bedre total økonomi ved det valg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-08-2008 kl. 13:24

Jeg tror også at du skal kigge efter noget andet.
De er slet ikke så billige som man skulle tro. Og der er rigtig mange forudsætninger på at nå de 33 pr liter. Dog har jeg fået fortalt at der skulle ligge et værksted der er specialister med netop Lupo 3L og søsteren A2 hos Audi. Og de servicere den noget billigere end hos VW og Audi. Det ligger på sjælland.

I stedet ville jeg også kigge efter en af trillingerne. Aygo, C1 og 107.
Hvor Aygo modellen må fremhæves mest, Da undersøgelser viser at den er den billigste i det lange løb, på trods af at den koster mere i indkøb.
Bl.a. pga bedre garanti bør du vælge Aygo.

Alternativt er der også den nye Suzuki Splash.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-08-2008 kl. 15:19

En Kammerat har 107 udgaven, og de er meget glad for deres bil. Den kører også ret langt på literen.

Men jeg vil også holde på at sådan en Aygo er et bedre valg end en brugt lupo.

En anden ting er at du formentligt vil opleve væsentligt bedre kundeservice hos din toyota-forhandler/Værksted.

Men held og lykke med den!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

04-08-2008 kl. 17:50

Ingen servo og vist heller ikke ESP. Audi A2 3L, med samme motor skulle have ESP og vist også 4 airbags, men heller ikke servo - dog ikke så nødvendigt, da det er en meget let bil, den kan dog blive vældig dyr i vedligholdelse, da stumperne er hundedyre.

En Skoda Fabia - Greenline er nok bedste bud på en økonomisk pendlerbil for tiden - relativt meget komforudstyr bla. fartpilot, ESP, 6 airbags. står til 24 km/l selvom det jo nok ikke holder. Men vælg en stc. så er afskrivningen nok lavest, vedligeholdesle er nok meget begrænset, lange serviceintervaller. Der skal måske lånes lidt flere penge, men renterne tjenes nok hjem på mindre værkstedsudgifter. Se evt. test i Motors julinummer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2008 kl. 18:04

Tillykke med det Patrick - dejligt at høre alle vi biltosser kan hjælpe sån en som dig frem til et konkret bilvalg.
Den halve fornøjelse er jo vores :-) Håber du fremover stadig bliver glad for bilen - god vind!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-08-2008 kl. 06:12

Det er så ikke helt rigtigt, en Aygo benzin står til ca. 21 km/t blandet kørsel, men realisk set køre du ca. 18 - 19 km/l.

Sidst rettet: 15/8-08 (af administrator)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg