Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-07-2008 kl. 17:11

Hej Anders
Peugeot 306 er som alle franske biler fyldt med mange fejl - især elektronikken halter. Jo ældre bil desto værre.

Vil du ikke bruge penge på værkstedsregninger skal du glemme alt om de franske og se efter en japaner.

Søg her på basen under private og vælg hvis muligt en med undervognsbehandling. Det er vigtigere end antal kørte km.

Mazda 323 eller Toyota Corolla ville jeg selv gå efter - problemfrie biler hvis rusten ikke driller.

Mvh
Vibeke

Sidst rettet: 28/7-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

29-07-2008 kl. 01:29

en Corolla er et meget godt valg MEN se også på en Hyundai Accent (hvis du vil ha en lidt nyere bil - med aircondition) men den SKAL have fuld vedligeholdelseshistorie (fuld stemplet servicebog være undervognsbehandlet osv) få km få ejere ingenrøg/dyr ingen skaderingen rust

Profil slettet

Profil slettet

29-07-2008 kl. 13:28

Hej Anders,

Jeg kan forstå at du vil have en bil med en flot/cool design og billig i drift.

Jeg vil helt klart anbefale dig at kigge på en Mitsubishi Colt GLXi fra 1997 1,3 med omkring 85 HK(Dejlig motor). Jeg har den selv, og nu er der gået ca 14 måneder.

Det er en flot bil og har en ret stærk optræk, og kører meget flot og stabil ved 160 km/t(hvis nu det skulle være vigtigt), og det som jeg bedst kan lide er prisen. Jeg købt min som havde kørt omkring 140 K for kun 15 tusind kroner, dvs du kan sagtens købe en billig Colt også bruge nogle af de resternde penge på at gøre den flotter med fx. alu. fælger, anlæg osv.
MEN HUSK AT KØBE en som er ny synet.
mvh Haydar :)

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

12-08-2008 kl. 05:09

Jeg siger også ny. drop banklånet, hvis de ikke vil låne mere. De fleste forhandlere tilbyder fornuftigt finasering og billig forsikring til nybegyndere. FDM har beregnet at det er billigere for en nybynder at købe en ny FIAT 500 til 150 end at købe en brugt polo til 50. Så få bedre sikkerhed og driftsikkerhed og køb ny. Men husk for alt i verden ESP/ESC, det kan nemt redde dig fra snurreturre buler og det der er værre (hvis du har dæk på der svarer til årstiden)

En Suzuki Splash til 115 kunne være en mulighed. Du tusindvis af kroner hvert år i afgift, benzin og værkstedsregninger ift. en brugt. Og værditabet vil være behersket.

Det virker sært at nyt er billigst for en "fattig" ung mand - men sådan er virkeligheden med mindre du er meget heldig, eller har en gratis mekanikerkammerat.

God fornøjelse.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

12-08-2008 kl. 08:42

Underligt at bilforhandlere siger at det er billigst at købe nyt, man kunne få den tanke at de lever af at sælge nye biler, og servicere dem eller?

Brugere af ældre biler er nok også lidt mere tilbøjelige til at vælge mærke-værksteder fra, frem for folk med nye biler !

John Christensen

John Christensen
bruger siden
12-03-2007

12-08-2008 kl. 12:25

Hej Anders!
Jeg har aldrig købt en ny bil og det er da blevet til et par stykker i tidens løb - grunden er at værditabet er ALT for stort på de første par tusind kilometer - og især på koreanske mm. hvor man intet kender til gensalgsværdien - selvfølgeligt vil en forhandler prøve at prakke os en ny bil på - det er jo ikke ham der står med usikkerheden når den skal sælges!!!
Næææ, hold du dig til en god, mindre brugt bil.....206, Polo, Corsa, Toyota ?......kan sagtens findes i den prisklasse du kigger på.
Vedr. finanserne er det nok hip som hap med forhandler bank, men prøv at få nogle tilbud....OG GIV DIG GOD TID, der kommer altid et tilbud mere....

Profil slettet

Profil slettet

12-08-2008 kl. 19:01

Snak med far og mor i stedet for at gældsætte dig i en bil som 18-årig.