Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

22-07-2008 kl. 15:11

Med 5+2 sæder må du også hellere kikke på en Ford S-Max, som jeg synes både kører bedre og ser bedre ud end en Touran. Jeg har nu kørt 85.000 km. i min uden problemer og kunne ikke forestille mig at købe noget andet, hvis jeg skulle skifte i dag.

Ellers er der jo også Zafira, C4 Grand Picasso, Grand Scenic, Altea XL, Grandis...............................................................

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2008 kl. 22:57

Grand Scenic og Grand Picasso har 5+2 sæder, hvorimod Scenic og Picasso har 5. Kender ikke Scenic'ens sædearr., men i picassoen er adgangen til 3. række forholdsvis nem. man klapper med et enkelt greb sædehynden op på et af ydersæderne på 2. række, og så skydes hele sædet frem mod forsæderne.

Tommy Skov

Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006

23-07-2008 kl. 15:30

Prøv Mitsubishi Grandis.

F. S.

F. S.
bruger siden
18-04-2007

23-07-2008 kl. 19:45

Hvis I prøver Touran'en og finder plads og indretning tilpas i forhold til jeres behov så kan jeg varmt anbefale bilen som sådan. Jeg har dog selv kun kørt i touran på gule plader men det er jo teknisk og komfortmæssigt næsten det samme. Har selv haft 6 touranner og de har alle kørt fuldstændig upåklageligt. Som en skriver så vil jeg også foreslå en 2.0 tdi da i får en stærk motor samtidig med at gensalgsværdien er bedre.

God fornøjelse

jørgen laursen

jørgen laursen
bruger siden
10-09-2004

05-08-2008 kl. 18:59

hved du om det er sommeren 2009

jørgen laursen

jørgen laursen
bruger siden
10-09-2004

05-08-2008 kl. 18:59

hved du om det er sommeren 2009

Sidst rettet: 5/8-08

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2008 kl. 23:15

Har selv haft en ny Touran 2.0 tdi 140 kørte 120.000 km og havde masser af problemer med den. Har nu kørt 80000 km i min Ford S-max
2.0 tdci 140 HK...kan kun sige super bil og masser af plads og kørt fejlfri.
Vi har 3 børn som alle har en børnestol og de kan være på en række, den er lige det breder end Touran og Opel Zafira og den er mere støj svag end Touran. Find en brugt i Tyskland der fandt jeg vores.

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

10-09-2008 kl. 01:25

Hej Jesper.

Har I fået købt bil? Hvis ja, hvilken blev det så?

Hvis nej, så har jeg lidt erfaringer, som jeg lige vil gi' med på vejen:-)

Nuværende bil er en Touran 2,0 TDI Highline med 140 heste. Den kører ok og kvaliteten virker fin...jeg synes bare desværre ikke, at VW er kommet meget videre, siden de begyndte, at vælte sig i rosende gloser fra motorjournalisternes side over Passat'en fra '97.
Materialemæssigt og følelsen af kvalitet i min Touran fra '07, er slet, slet ikke på højde med f.eks. den oplevelse, jeg havde af min E46 320i fra '99!!

Før Touran'en havde jeg nyeste model Zafira med en 150 hk's CDTI motor.
Er du tosset, den kørte godt - det var jeg virkelig positivt overrasket over, da der i efterhånden mange år har hængt et "morfar" image ved Opel, men i denne var der, trods status af MPV, spændende og inspirerende køreegenskaber, som ligefrem lagde op til lidt sjov og commonrail motoren med 150 diesel-heste er virkelig bare en perle!
Finish i kabinen er - efter min mening - længder foran VW.
En vigtig detalje, som taler for Zafira'en, er muligheden for rigtig gode rabatter hos Opel ved køb af fabriksny!
Jeg kan se, du skriver lidt om rustproblemer med Opel - det var dengang, de også døjede med tandremsproblemer, hvilket er "old news" og forbedret mange, mange gange siden.

En Mazda 5, som ikke tidligere er foreslået, leveres også med 5+2 sæder. Min søster og svoger har sådan en og er vældig glade for den, ikke mindst på grund af skydedørene.
Jeg synes også, den kører rigtig godt og virker overbevisende i kabinen, men virker lidt "let" i styretøjet (min erfaring siger mig, at det er typisk japansk).
Derudover er der også, efter min opfattelse, en helt forkert lyd, når døre og bagklap åbnes og lukkes...jeg har det nok lidt på samme måde med 5'eren, som I har oplevet med S-max!

Det franske 3-kløver kan slet ikke leve op til hverken Opel eller VW! Kiggger du brugtpriser og har værditab i mente, så er det ikke dem, du skal smide dine sparepenge efter.
De leveres med meget mere standardudstyr end de tyske, men så er det positive vist også sagt om dem!!

Er driftsomkostninger et issue for dig og din familie, så synes jeg, I skal gå langt uden om de foreslåede amerikanere. Både reservedele og timepriser på værksteder er for høje (jeg taler af erfaring, har arbejdet ved Mercedes, som også var aut.forhandler af Chrysler).

Mit valg: En fabriksny Zafira - og der kan (læs: SKAL) handles om priser+ekstraudstyr hos forhandler!!
Listeprisen for en 150 hk's Enjoy model er kr. 375.323,- plus levering...der ville jeg sige til forhandleren (eller måske flere forhandlere), at du står med kr. 350.000,- og nu vil du høre, om han er klar til, at handle! Spørg evt. til, "om han har noget på lager, som han vil af med" - det har forhandlere jævnligt.

Go' fornøjelse med bilkøbet - MVH Morten

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2008 kl. 16:48

Diesel kontra benzin? Med biler i den størrelse du ønsker skal du absolut gå efter diesel.
Dieselmaskinen har meget mere bundtræk (en tung bil giver en sløv fornemmelse ved f.eks. overhalinger med "små" benzinmotorer.)
Dieselmaskinen har bedre brændstoføkonomi. Da det er tunge biler du kigger på sluger de for meget benzin i forhold til diesel.
Dielselmaskinen skal selvfølgelig have dieselpartikelfilter så den forurener mindst (det er de små sodpartikler i dieselrøgen der er kræftfremkaldende og renses væk med filteret - derfor er filteret et must.)
Dieselmaskinen har bedre gensalgsværdi.
Kører selv i en VW Touran 2.0 TDI og har tre "autostolsbørn" samt ofte en eller to kammerater på slæb så de syv sæder er ofte nyttige. Dog kører vi næsten altid med kun to sæder monteret i midterste række - de to sæder kan rykkes længere ind mod midten så placeringen ligner forsædernes. Dét er genialt.