Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

22-07-2008 kl. 21:55

Hej Jesper,

Jeg har haft min Mazda6 diesel en måned nu, og jeg kan kun anbefale den. Affejdringen synes jeg ikke er et problemmed de std. monteret 17 tommer. Mit valg stod mellem C5, Mondeo, Passat og Mazda6. Jeg har ikke fortrudt et sekund!

mvh

Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2008 kl. 22:07

Du får mest for pengene hos Skoda som pt. kører kampagne på deres Octavia med 2.0 TDI. Du sparer cirka 30.000,- og får en problemfri bil som kører fremragende år efter år efter år.

En Octavia Combi 2.0 TDI Elegance er iflg. Autobild den bedste bil i sin klasse. Nogle her mener den hører til i klassen under mazda 6 men prøv du en tur i bilen. Bagagerummet er kæmpestort (580 Liter) og bagsædepladsen aldeles udmærket. Forsæderne fåes ikke bedre.

Gør dig selv en stor tjeneste og prøv bilen inden du køber en Mazda !

Knus og kram
Vibeke

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2008 kl. 23:30

Sviner jeg VW til ved at fremhæve fakta, data, kendsgerning, egne oplevelser med mærket etc. ?

Skoda deler også mange dele med Audi som er af udmærket kvalitet.
Interne undersøgelser hos VAG viser at Audi og Skoda ligger over VW hvad kvalitet angår.

Vi kender flere som kører Octavia og alle er yderst tilfredse. Jeg har VW fanatikere i den nærmeste familie og de er ikke tilfredse.

Bonne nuit ma cherie :-X
Vibeke

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-07-2008 kl. 18:40

I den nu tre uger gamle udgave af Autobild, slog Mazda 6 alle konkurrenter i en sammenlignende test - her iblandt Mondeo og Passat.
Jeg synes selv, at den er ret lækker, og jeg kunne sagtens forestille mig, at det bliver min næste bil (firmabil).

I nyeste udgave af Autobild er der dog også en interessant test.
De sammenligner nemlig en Subaru Legacy st.car diesel med en Toyota Avensis st.car diesel.
Subaru'en vinder denne test - især pga. en stærk og økonomisk motor og en et lækkert firehjulstræk.
Med den nye diesel-motor kan Subaru nu endelig udfordre de andre mærker - også i test.
Jeg kan desværre ikke - pga. underlige interne firmabilregler - vælge en Subaru som næste firmabil, men hvis jeg kunne, ville den stå øverst på ønskesedlen.

Jeg har selv ejet en ældre Subaru Legacy for nogle år siden, og af alle de biler, som jeg har ejet, er det den eneste, jeg savner..

Konklussion:
Køb du bare din Mazda 6, som helt sikkert er et godt køb. Men prøv lige en Subaru med boxer-diesel først..

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-07-2008 kl. 13:49

Ja, såden en BMW er da lækker.
Men der er trods alt også forskel på 440.000 kr og 1.000.000 kr.

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

07-08-2008 kl. 22:00

Hej Jesper,

Er du kommet nærmere en beslutning?

mvh

Thomas